Overlay-728x90.gif

บริโภคอย่างใส่ใจ ห่างไกลมะเร็ง

25 Jan 2019

 

ในแต่ละปีมีผู้ป่วยเสียชีวิตจากโรคมะเร็งถึงปีละ 8.2 ล้านคน และมีแนวโน้มเพิ่มขึ้นทุกปี องค์การอนามัยโลกจึงต้องการให้ประชาชนตระหนักถึงความรุนแรงของโรคมะเร็ง และหันมาใส่ใจสุขภาพตัวเอง จึงกำหนดให้วันที่ 4 กุมภาพันธ์ ของทุกปีเป็น วันมะเร็งโลก

 

8.2 million people are estimated to die of cancer each year and the number is expected to increase every year. The World Health Organization (WHO), consequently, encourages people to realize the danger cancer can cause to their health and take a better care of their health. The WHO has set 4th February of every year as the World Cancer Day.

 

แอดมินขอถือโอกาสนี้มาแนะนำอาหารเพื่อสุขภาพให้ทุกคนกันค่ะ

As we care for your health, we’d like use this opportunity to recommend you some great food which can optimize your health as follows:

 

 

ควินัว

ควินัวถือว่าเป็นซุปเปอร์ฟู้ด เพราะมีโปรตีนสูง มีกรดอะมิโนที่สำคัญครบทั้ง 9 ชนิด เทียบเท่ากับโปรตีนที่ได้จากไข่ 1 ฟองเลยทีเดียว อีกทั้งยังมีคอเลสเตอรอลต่ำ มีแคลเซียมสูง มีไฟเบอร์สูง และมีสารต้านอนุมูลอิสระสูง นั่นก็หมายความว่ามีส่วนช่วยลดความเสี่ยงในการเป็นมะเร็งนั่นเองค่ะ

 

Quinoa

Regarded as superfood, quinoa is very high in protein and all the 9 essential amino acids just like protein that you get from an egg, but contains very low calories. It is rich with calcium, dietary fiber and antioxidants, meaning it helps reduce the risk of having a cancer.

 

 

ปลาที่มีโอเมก้า 3 สูง

กรดไขมันโอเมก้า 3 เป็นกรดไขมันไม่อิ่มตัวที่มี บทบาทสำคัญต่อโครงสร้างและการทำงานของสมอง ตับ และระบบประสาทเกี่ยวกับการพัฒนาเรียนรู้ รวมทั้งเกี่ยวกับเรตินาในการมองเห็น นอกจากนี้ยังมีบทบาทสำคัญอย่างมากต่อโภชนาการและสุขภาพของคนเรา แต่ร่างกายไม่สามารถสร้างขึ้นเองได้ จึงต้องรับประทานเข้าไป โดยปลาและอาหารทะเลที่อุดมไปด้วยกรดไขมันโอเมก้า 3 มักเป็นปลาที่มีกรดไขมันจำพวกปลาน้ำเย็น เช่น แซลมอน แมคเคอเรล ทูน่า และซาร์ดีน นอกจากนี้ ปลาที่มีเนื้อสีขาวก็มีโอเมก้า 3 มากเช่นกัน

 

Fish with High Omega-3

Omega-3 fatty acid is unsaturated fat which has a crucial role in helping your brain, liver, learning-related nervous system, and retina (your ability to see) to work properly. Besides, it is very important for your nutrition and health as a whole, but your body cannot generate this fatty acid by itself. So you need to consume certain types of food especially fish and seafood which are very rich in this omega-3 fatty acid. Usually, the types of fish which are high in this particular fatty acid are cold water fish such as salmons, mackerels, tunas, and sardines. Additionally, white-meat fish also contain a lot of omega-3.

 

 

อัลมอนด์

อัลมอนด์อุดมไปด้วยไขมันดี วิตามินอี แมกนีเซียม และโพแทสเซียม ซึ่งมีฤทธิ์ต้านอนุมูลอิสระ และยังเป็นอาหารว่างเพื่อสุขภาพที่ส่งผลดีต่อระบบเผาผลาญ ช่วยลดความอยากอาหาร และลดความเสี่ยงต่อการมีน้ำหนักตัวเพิ่มขึ้นได้

 

Almond

Enriched with good fat, vitamin E and potassium, almond is an amazing source of antioxidants and is a very healthy snack that boosts your metabolism and reduces your appetite which could diminish your chance of gaining extra weight.

 

 

น้ำมันมะกอก

น้ำมันมะกอกช่วยป้องกันและต่อต้านเนื้องอกที่เกิดกับอวัยวะบางส่วน เช่น เต้านม ต่อมลูกหมาก ลำไส้ใหญ่ ปีกมดลูก ทั้งนี้เพราะสารไลโคปีน (Lycopene) จำนวนมากที่มีอยู่ในน้ำมันมะกอกนั้นช่วยยับยั้งอนุมูลอิสระ และในน้ำมันมะกอกยังมีสารโพลีฟีนอลที่สามารถลดระดับความดันโลหิตได้อีกด้วย

 

Olive Oil

Olive oil helps prevent and work against tumor on certain organs such as breast, prostate gland, large intestine, and fallopian tubes due to the large amount of lycopene contained in olive oil. It also contains antioxidant agents and polyphenols which help reduce blood pressure.

 

 

กีวี

กีวีจัดเป็นผลไม้ที่มีวิตามินสูงมาก มีวิตามินซี ช่วยเสริมสร้างคอลลาเจน ช่วยทำให้โครงสร้างผิวมีความแข็งแรง บำรุงผิวพรรณให้เปล่งปลั่งสดใส มีโอเมก้า 3 ซึ่งเป็นกรดไขมันที่จำเป็นต่อร่างกาย เพราะไม่สามารถสร้างขึ้นเองได้ และมีสารโพลีฟีนอล ซึ่งมีคุณสมบัติช่วยต่อต้านการเกิดโรคมะเร็ง

 

Kiwi

Kiwi is abundant with vitamins. The vitamin C contained in a kiwi helps generate collagen which strengthens your dermal structure and nurtures your skin to look fresh and youthful. Kiwi also contains omega-3, an essential fatty acid which the body cannot generate by itself. Besides, kiwi has polyphenols which helps reduce the risk of having cancer.

 

ถึงจะป้องกันอย่างดีแล้วก็อย่าลืมไปตรวจสุขภาพประจำปีอย่างสม่ำเสมอกันด้วยนะคะ

Even with the best nutrition, it’s better to check your overall health every year.

 

ให้แอดมินช่วยดูแลสุขภาพของคุณ >> คลิกเลย

Let Tops online take care of your health >> Click Here

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

บทความมาใหม่

Please reload

บทความมาแรง

Please reload

line.PNG