LINE PROMOTE_728x90.jpg

บริโภคอย่างใส่ใจ ห่างไกลมะเร็ง


ในแต่ละปีมีผู้ป่วยเสียชีวิตจากโรคมะเร็งถึงปีละ 8.2 ล้านคน และมีแนวโน้มเพิ่มขึ้นทุกปี องค์การอนามัยโลกจึงต้องการให้ประชาชนตระหนักถึงความรุนแรงของโรคมะเร็ง และหันมาใส่ใจสุขภาพตัวเอง จึงกำหนดให้วันที่ 4 กุมภาพันธ์ ของทุกปีเป็น วันมะเร็งโลก

8.2 million people are estimated to die of cancer each year and the number is expected to increase every year. The World Health Organization (WHO), consequently, encourages people to realize the danger cancer can cause to their health and take a better care of their health. The WHO has set 4th February of every year as the World Cancer Day.

แอดมินขอถือโอกาสนี้มาแนะนำอาหารเพื่อสุขภาพให้ทุกคนกันค่ะ

As we care for your health, we’d like use this opportunity to recommend you some great food which can optimize your health as follows:

ควินัว

ควินัวถือว่าเป็นซุปเปอร์ฟู้ด เพราะมีโปรตีนสูง มีกรดอะมิโนที่สำคัญครบทั้ง 9 ชนิด เทียบเท่ากับโปรตีนที่ได้จากไข่ 1 ฟองเลยทีเดียว อีกทั้งยังมีคอเลสเตอรอลต่ำ มีแคลเซียมสูง มีไฟเบอร์สูง และมีสารต้านอนุมูลอิสระสูง นั่นก็หมายความว่ามีส่วนช่วยลดความเสี่ยงในการเป็นมะเร็งนั่นเองค่ะ

Quinoa

Regarded as superfood, quinoa is very high in protein and all the 9 essential amino acids just like protein that you get from an egg, but contains very low calories. It is rich with calcium, dietary fiber and antioxidants, meaning it helps reduce the risk of having a cancer.

ปลาที่มีโอเมก้า 3 สูง

กรดไขมันโอเมก้า 3 เป็นกรดไขมันไม่อิ่มตัวที่มี บทบาทสำคัญต่อโครงสร้างและการทำงานของสมอง ตับ และระบบประสาทเกี่ยวกับการพัฒนาเรียนรู้ รวมทั้งเกี่ยวกับเรตินาในการมองเห็น นอกจากนี้ยังมีบทบาทสำคัญอย่างมากต่อโภชนาการและสุขภาพของคนเรา แต่ร่างกายไม่สามารถสร้างขึ้นเองได้ จึงต้องรับประทานเข้าไป โดยปลาและอาหารทะเลที่อุดมไปด้วยกรดไขมันโอเมก้า 3 มักเป็นปลาที่มีกรดไขมันจำพวกปลาน้ำเย็น เช่น แซลมอน แมคเคอเรล ทูน่า และซาร์ดีน นอกจากนี้ ปลาที่มีเนื้อสีขาวก็มีโอเมก้า 3 มากเช่นกัน

Fish with High Omega-3

Omega-3 fatty acid is unsaturated fat which has a crucial role in helping your brain, liver, learning-related nervous system, and retina (your ability to see) to work properly. Besides, it is very important for your nutrition and health as a whole, but your body cannot generate this fatty acid by itself. So you need to consume certain types of food especially fish and seafood which are very rich in this omega-3 fatty acid. Usually, the types of fish which are high in this particular fatty acid are cold water fish such as salmons, mackerels, tunas, and sardines. Additionally, white-meat fish also contain a lot of omega-3.

อัลมอนด์

อัลมอนด์อุดมไปด้วยไขมันดี วิตามินอี แมกนีเซียม และโพแทสเซียม ซึ่งมีฤทธิ์ต้านอนุมูลอิสระ และยังเป็นอาหารว่างเพื่อสุขภาพที่ส่งผลดีต่อระบบเผาผลาญ ช่วยลดความอยากอาหาร และลดความเสี่ยงต่อการมีน้ำหนักตัวเพิ่มขึ้นได้

Almond

Enriched with good fat, vitamin E and potassium, almond is an amazing source of antioxidants and is a very healthy snack that boosts your metabolism and reduces your appetite which could diminish your chance of gaining extra weight.