Overlay-728x90.gif

5 วิธีหลีกเลี่ยง ไขมันทรานส์

23 Jul 2018

เห็นช่วงนี้ใครๆก็ต่างพูดถึงไขมันทรานส์

 

Recently trans-fat has become the trend, but what is it exactly and how does it affect your health. In this issue we will help you to get to know about trans-fat a little bit better.

 

 

ไขมันทรานส์ หรือ Trans Fat เค้าก็เป็นไขมันพืชปกตินี่แหละค่ะ แต่ดันถูกกระบวนการเติมไฮโดรเจนบางส่วนเข้าไป เลยทำให้เค้าเกิดการเซ็ตตัวใหม่ ออกมาเป็นไขมันร้าย ที่เรียกว่าไขมันทรานส์นั่นเองค่ะ

 

จากผลการวิจัยพบว่าไขมันทรานส์ทำให้เส้นเลือดอุดตัน และหัวใจขาดเลือด จึงมีการสั่งห้ามจำหน่ายสินค้าที่มีส่วนผสมของไขมันทรานส์ค่ะ

 

Trans-fat is created in an industrial process that adds hydrogen to liquid vegetable oils to make them more solid

 

Many research said trans-fats raise your bad (LDL) cholesterol levels and lower your good (HDL) cholesterol levels. Eating trans fats increases your risk of developing heart disease and stroke, so they are new order from FDA to limited the products with trans-fat contain.

 

 

วันนี้แอดมินเลยมี 5 วิธีหลีกเลี่ยง ไขมันทรานส์ มาฝากกันค่า

Today we also gather 5 ways to avoid eating food which contains trans-fat

 

 

1.ลดการกินเนื้อสัตว์ติดมัน - Consumes meat with less fat

 

 

การเลือกบริโภค เนื้อสัตว์ในส่วนที่มีไขมันน้อย หรือตัดส่วนไขมันที่มองเห็นได้ออกไปบ้าง เป็นอีกทางที่จะช่วยลดโรคได้ค่ะ และต้องไม่ลืมเลือกซื้อเนื้อสัตว์คุณภาพดี ที่มีการผลิตได้มาตรฐาน จะช่วยให้ปลอดภัยจากสารเคมีและสิ่งตกค้างได้อีกนะคะ

 

Eating meat with fat will only increasing the fat level in your body, so you should select meat with less or non-fat. You can also choose the meat that guaranteed from the high standard farm.

 

2.หลีกเลี่ยงฉลากที่มีคำว่า Partially Hydrogenated Oil

เจ้าสาร Partially Hydrogenated Oil นี่แหละค่ะตัวดีเลย

 

Hydrogenated oil is the substance for trans-fat, so make sure you read the label every time before buying any product.

 

 

3.เน้นการกินผักผลไม้มากขึ้น - Consumes more fruit and vegetable

 

 

ผักและผลไม้ เป็นอาหารที่อุดมไปด้วยวิตามิน เกลือแร่ ใยอาหาร และสารต้านอนุมูลอิสระ เราควรกินทั้งผักและผลไม้หลากหลายสีควบคู่กันไปค่ะ

 

Fruits and vegetables are the main sources for vitamins, minerals, fiber and antioxidant, so we should ensure to consume the right amount of fruit and vegetable in each day.

 

 

4.เลือกใช้น้ำมันถั่วเหลือง น้ำมันมะพร้าว น้ำมันมะกอกในการทำอาหาร - Use soy oil, coconut oil, and olive oil to cook

 

 

น้ำมันที่เรามักนิยมในการนำมาทำอาหารอย่างน้ำมันถั่วเหลือง น้ำมันมะพร้าว และน้ำมันมะกอก เป็นน้ำมันที่มีกรดไขมันไม่อิ่มตัวมากที่สุด ซึ่งจะช่วยลดคอเลสเตอรอลชนิดไม่ดีในร่างกาย อีกทั้งยังมีสารต้านอนุมูลอิสระด้วยค่ะ

 

Thee oils contain Unsaturated fatty acids which help decreasing bad cholesterol in your body. They are also contained antioxidants.

 

 

5.บอกลาอาหารที่มีส่วนผสมของเนยเทียม และเนยขาว - Say no to shortening and margarine

 

 

ซึ่งทาง Tops ตระหนักถึงความปลอดภัยของลูกค้าเป็นที่หนึ่ง ดังนั้น เชื่อมั่นได้เลยว่าสินค้าขนมปังอบ หรือ Bakery ของเรา จึงไม่ใช้วัตถุดิบ และน้ำมันที่มีส่วนผสมของไขมันทรานส์ในกระบวนการผลิตอย่างแน่นอนค่ะ

 

TOPS ensure that our customer’s health is our number one priority, so our bake goods are made with zero trans-fat ingredients.

 

เลือกซื้อสินค้า Bakery >> ที่นี่เลยค่ะ

You can select the bake goods here

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

บทความมาใหม่

Please reload

บทความมาแรง

Please reload

line.PNG