Overlay-728x90.gif

เคล็ดลับเลือกทูน่ากระป๋องให้ตรงไลฟ์สไตล์

4 Nov 2019

อยากจะกินทูน่าแบบเฮลตี้ๆ เผื่อจะสุขภาพดีบ้าง แต่แค่เริ่มต้นก็ไปไม่เป็นซะแล้ว จะทูน่าในน้ำมัน น้ำเกลือ หรือน้ำแร่ แต่ละแบบต่างกันยังไง แล้วมีดียังไง ไปดูวิธีเลือกให้หายสับสนกันเลย

 

Want to eat tuna and be healthy? Some of you might still be confused about what kind of tuna will be good for your health as there are many choices available ranging from tuna in oil, tuna in brine to tuna in spring water. What are the differences? Let’s check out these tips to choose tuna together!

 

 

>>ช็อปปลาทูน่ากระป๋อง<<

>>Shop canned tuna<<

 

ทูน่าในน้ำมัน

Tuna in oil

 

ถ้าพูดถึงเรื่องความอร่อยก็ต้องเป็นอันนี้เลย เพราะมีความอร่อยนุ่มของเนื้อทูน่า และความมันจากน้ำมัน แต่ถ้าอยากทานเพื่อสุขภาพก็ต้องระวังกันหน่อยค่ะ เพราะให้พลังงานสูงกว่าแบบอื่นมากเลยทีเดียว และโอเมก้า 3 ที่อยู่ในเนื้อปลาบางส่วนก็จะถูกละลายรวมไปกับน้ำมัน ทำให้โอเมก้าในเนื้อปลาน้อยลง เหมาะกับคนที่สบายๆ เน้นความอร่อยเป็นหลัก ไม่เน้นเรื่องสุขภาพมากนัก

 

Tuna in oil offers the most savory tuna you ever wish for. The flesh is soft and oily. It’s not a good choice for health enthusiasts because it provides many calories compared to other types. Part of omega 3 is dissolved in the oil leading to less omega 3 amount. For those who choose deliciousness over health, this one is a perfect fit.

 

 

ทูน่าในน้ำเกลือ

Tuna in brine

 

ส่วนทูน่าในน้ำเกลือจะมีรสเค็มเล็กน้อย เพื่อเสริมความอร่อยของเนื้อปลา การแช่ในน้ำเกลือจะให้รสชาติปลาทูน่าเข้มข้น คนที่มีโรคประจำตัวที่ต้องระวังเรื่องโซเดียม ควรหลีกเลี่ยงทูน่าในน้ำเกลือ เนื่องจากมีเกลือสูงกว่าแบบอื่นๆ

 

Brine adds a little saltiness to tuna making it more savory than usual. Leaving tuna in brine creates a vivid tuna flavor. The sodium amount in this kind of tuna can be dangerous for some people as it’s higher than that of other types. Therefore, those with congenital diseases should avoid.

 

 

ทูน่าในน้ำแร่

Tuna in spring water

 

ทูน่าในน้ำแร่จะเป็นทูน่าที่มีรสจืดที่สุด แต่ได้รสชาติปลาที่ชัดเจน และมีโปรตีนเยอะที่สุด มีโซเดียมค่อนข้างน้อย เหมาะสำหรับคนที่ต้องการดูแลสุขภาพ แถมยังอุดมไปด้วยโอเมก้า 3 เด็กทานได้ผู้ใหญ่ทานดี

 

Tuna in spring water offers a plain but a strong tuna flavor. It provides the highest amount of protein compared to other types. Only a little bit of sodium is found in this kind of tuna. It’s suitable for health enthusiasts as it is rich in omega 3. Anyone can enjoy tuna in spring water.

 

 

จะแต่พูดกันลอยๆไม่ได้ค่ะ วันนี้แอดมินเอาข้อมูลโภชนการข้างกระป๋องมาเทียบให้เห็นๆกันไปเลยจ้า

We didn’t say this without a proof. We have nutritional facts to show you as per below.

 

 

เลือกได้แล้วก็ไปช็อปปลาทูน่ากระป๋องมาไว้ติดครัวกันค่ะ ทานแล้วดีต่อสุขภาพแน่นอน

Did you find the right tuna for yourselves yet? If yes, let’s shop canned tuna with Tops online. We guarantee that it’s good for your health.

 

>>ช็อปปลาทูน่ากระป๋อง<<

>>Shop canned tuna<<

 

แจกสูตร ทูน่ากระทงทอง เมนูคลีนๆ สำหรับคนรักสุขภาพ>> คลิกเลย

Recipe Give Away! Tuna in Crispy Golden Cup for health enthusiasts.>> Click Here

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

บทความมาใหม่

Please reload

บทความมาแรง

Please reload

line.PNG