LINE PROMOTE_728x90.jpg

ชวนชิม ลาบแซลมอน แบบฉบับสาวเฮลตี้ By : Thammachart Seafood


เตรียมตัวเข้าครัว มาอัพหุ่นสวยกับเมนูสุดเฮลตี้จากธรรมชาติซีฟู้ด อย่างลาบควินัวแซลมอนย่างกันดีกว่าค่ะ

Prepare a clean, healthy dish like grilled salmon with quinoa-blood orange larb for a fit body. Let’s get cooking!

ขึ้นชื่อว่าปลาแซลมอน รับรองว่าทำเมนูอะไรก็อร่อยทั้งนั้นค่ะ โดยเฉพาะอย่างยิ่งปลาแซลมอนสด จากธรรมชาติซีฟู้ด เพราะสดกว่านี้ไม่มีอีกแล้วค่ะ เติบโตจากแหล่งธรรมชาติ ในสภาพอากาศและน้ำบริสุทธิ์ เป็นแหล่งโปรตีนและไขมันดี ทั้งยังอุดมไปด้วยโอเมก้า 3 และสารต้านอนุมูลอิสระ

Any menus can be delectable with salmon, especially the fresh salmon from Thammachart Seafood. Their salmon are uniquely fresh and grown in the most sustainable way in clean and fresh waters. Also, they are a great source of high quality protein and fat and rich in Omega 3 and antioxidants.

วัตถุดิบ

ขั้นตอนการปรุง

  1. หุงควินัวในน้ำ 1:1.5 ใช้ไฟกลาง 10-15 นาที หรือ จนน้ำระเหยหมด และควินัวเริ่มนิ่ม พักไว้จนเย็น

  2. ผสมน้ำปลา มะนาว พริกป่น ในถ้วยผสม เทควินัวลงในถ้วย คนให้เข้ากัน

  3. หั่นส้ม ต้นหอม และหอมแดงใส่ในถ้วยควินัว

  4. ย่างแซลมอนในกระทะโดยใช้ไฟอ่อนและเอาหนังลงก่อน ปรุงด้วยเกลือและผิวส้มขูด จากนั้นกลับด้าน

  5. เมื่อแซลมอนสุกพอดีแล้ว จัดจานโดยใส่ลาบควินัวก่อน ตามด้วยแซลมอน โรยด้วยใบโหระพา

Instructions

  1. Cook quinoa in water (1:1.5) on medium heat for 10-15 minutes or until the water is all gone and quinoa is soft. Let cool.

  2. Mix fish sauce, lime, and chili flakes together in a bowl, add quinoa and mix well.

  3. Cut blood orange and scallion, slice shallot, add in to the bowl.

  4. In a pan on medium-high heat, grill salmon, skin side down. Add salt and orange zest then turn the salmon.

  5. When the salmon is done, plate quinoa larb on a plate, topped top with salmon, garnish with mint leaves.