Overlay-728x90.gif

ควินัว ซุปเปอร์ฟู้ดที่คนรักสุขภาพต้องไม่พลาด

18 Nov 2019

ควินัว ธัญพืชเทียมสุดฮิตที่สายสุขภาพจะมองข้ามไม่ได้ ถึงแม้จะไม่ได้เป็นธัญพืชโดยตรงแต่เป็นพืชตระกูลเดียวกับบีทรูทและผักโขม ซึ่งมีประโยชน์มากมายจนถูกขนานนามว่าเป็นซุปเปอร์ฟู้ดเลยทีเดียว (ซุปเปอร์ฟู้ด คือ อาหารที่อุดมไปด้วยสารอาหารที่มีประโยชน์ต่อร่างกาย อัดแน่นไปด้วยวิตามิน แร่ธาตุ และสารต้านอนุมูลอิสระ)

 

Quinoa is a popular artificial grain. Even though it is not considered grain but it’s classified to be the same species as beetroot and amaranth. It’s widely known as “Super Food” (Super Food is rich in nutrients including vitamins, minerals and antioxidants. )

 

 

 -ควินัวปริมาณ 100 กรัม ให้พลังงาน 120 กิโลแคลอรี

- Quinoa 100 g. provide 120 calories.

 

-มีสารต้านอนุมูลอิสระ วิตามิน และแร่ธาตุสูง ช่วยบำรุงให้ผิวพรรณเปล่งปลั่งสดใส และช่วยลดความเสี่ยงการเกิดมะเร็ง

- It’s packed with antioxidants, vitamins and minerals which help nourish your skin and reduce the risk of cancer.

 

-ควินัว 185 กรัม หรือประมาณ 1 ถ้วย มีโปรตีนสูงถึง 8 กรัม หรือเท่ากับโปรตีนจากไข่ไก่ 1 ฟอง เหมาะสำหรับสายสุขภาพที่ร่างกายต้องการโปรตีนสูง

- Quinoa 185 g. or about a cup offer 8 g. of protein or equivalent to 1 egg. Health enthusiasts who need a great amount of protein should go for this.

 

-อุดมไปด้วยเส้นใยอาหารมากกว่าข้าวกล้องถึง 2 เท่า และยังเป็นเส้นใยอาหารที่ไม่ละลายน้ำ ทำให้เราอิ่มง่ายและอิ่มนาน เหมาะกับคนที่กำลังลดน้ำหนัก

- It’s 2 times richer in fibers than brown rice. The fibers in quinoa are water-insoluble allowing us to feel full for longer. Therefor it’s perfect for those on a diet. 

 

-ปราศจากโปรตีนประเภทกลูเตน ที่มักจะมาพร้อมกับธัญพืชและข้าว ซึ่งใครที่มีอาการแพ้กลูเตน ก็สามารถเลือกทานควินัวได้เลย

- Grains usually contain gluten but quinoa is in fact gluten-free. People with a gluten allergy can consume quinoa.

 

สายสุขภาพอาจจะคุ้นเคยกันดี ไม่ว่านำไปทานแทนข้าว ใส่สลัด หรือจะนำไปดัดแปลงกับอาหารจานโปรดก็ได้หมดเลยค่ะ วันนี้แอดมินนำเมนูทำง่ายน่าทานมาฝากกันอีกแล้วจ้า กับเมนู “ควินัวตุ๋นนมสดผลไม้”

 

Health conscious people might be familiar with quinoa. It can work as a substitute for rice. Adding quinoa in salad can make your salad more savory. Quinoa can be used to create many scrumptious dishes. Today, we highly recommend our easy dish “Quinoa Stewed in Fresh Milk with Fruits” Let’s get to know easy steps to make this dish.

 

วัตถุดิบ

Ingredients

 

► ควินัว 1 ถ้วย

Quinoa 1 cup

 

► นมสด 2 ถ้วย

Milk 2 cups

 

► น้ำตาลทรายแดง ½ ถ้วย

Brown sugar ½ cup

 

► กล้วยหอม

Cavendish Banana

 

► สตรอเบอร์รี่

Strawberry

 

 

วิธีทำ

Instructions :

 

1. นำควินัว นมสด และน้ำตาลลงในหม้อ ตั้งไฟอ่อน ตุ๋นนานประมาณ 20-30 นาที จนกลายเป็นเนื้อเดียวกัน

Put quinoa, milk and brown sugar in the pot and stew them with a low heat for about 20-30 minutes. Wait until everything is well-blended.

 

 

2. หั่นกล้วยและสตรอเบอร์รี่เป็นชิ้นเล็กๆ ใส่ลงไปต้มต่อในหม้อจนเป็นเนื้อเดียวกัน ประมาณ 5 นาที แล้วปิดไฟ

Slice Cavendish banana and strawberry into small pieces then put them in the pot. Stew for 5 minutes until they’re blended together and then turn the heat off.

 

 

3. ตักส่วนผสมที่ตุ๋นเรียบร้อยแล้วใส่ถ้วย แล้วตกแต่งด้วยกล้วยและสตรอเบอร์รี่ที่เหลือให้สวยงาม พร้อมเสริฟ

Place the mixture in the bowl and decorate it with banana and strawberry. Then your Quinoa Stewed in Fresh Milk with Fruits Bowl is ready to be served.

 

 

ทำง่ายขนาดนี้ นอกจากสุขภาพดีแล้วยังถ่ายรูปลงไอจีอวดเพื่อนได้อีกด้วยนะคะ

ได้ไปเลยสองต่อเน้นๆ พร้อมแล้วก็ไปช็อปวัตถุดิบกันเลยค่า

 

Easy to make, right? Besides being a healthy dish, you can also post the picture to decorate your IG profile.

Let’s shop for the ingredients!

 

>>ช็อปวัตถุดิบควินัวตุ๋นนมสด<<

>> Shop ingredients for Quinoa Stewed in Fresh Milk with Fruits<<

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

บทความมาใหม่

Please reload

บทความมาแรง

Please reload

line.PNG