Overlay-728x90.gif

เริ่มต้นดูแลตัวเองง่ายๆ ด้วย Mediterranean food

29 Oct 2018

สาวๆ หลายคนรู้ดีว่าการเลือกรับประทานอาหาร และการออกกำลังกายเป็นสิ่งที่ควรทำ ถ้าอยากมีสุขภาพที่ดี หุ่นที่ดีและผิวพรรณที่ดี แต่อาจจะยากไปสักหน่อยในยุคปัจจุบัน ที่กว่าจะเลิกงาน กว่าจะเข้านอน ก็แทบจะไม่มีเวลาดูแลตัวเอง แอดมินเข้าใจถึงปัญหานี้ดีค่ะ แต่ก็ยังอยากสนับสนุนและเป็นกำลังใจให้สาวๆ หันมาดูแลตัวเองอยู่ดี

 

Many of you girls already know that eating healthy and exercising regularly are the keys for healthier skin, shapelier body and better health. Nowadays, it’s hard to find time to care for health since most people have to stay late at work and sleep late at night. As a result, the issue is a lack of time. Anyway, don’t give up. It’s never too late to give yourself a gift of health.

 

 

โดยวันนี้แอดมินมีวิธีเริ่มต้นดูแลตัวเองง่ายๆ ด้วยการเลือกทานอาหารแบบ “Mediterranean food” มาบอกค่ะ มันคืออะไร แล้วทานยังไง ไปรู้พร้อมๆกันเลยค่า

 

การทานอาหารแบบ Mediterranean food นั้นก็มาจากการเลือกทานอาหารแบบชาวเมดิเตอร์เรเนียนนั่นเองค่ะ แถบนั้นก็จะมีประเทศ กรีซ อิตาลีตอนใต้ และสเปน เค้าจะเลือกทานอาหารที่เน้นผัก ผลไม้ ธัญพืช และผลไม้ที่มีเปลือกแข็งเป็นหลัก ไม่ว่าจะเป็น องุ่น มะเขือเทศ ลูกวอลนัท เมล็ดอัลมอนด์ เฮเซลนัต และแมกคาเดเมีย ส่วนไขมันก็จะเลือกแบบที่ไม่อิ่มตัวค่ะ เช่นน้ำมันมะกอก หรือน้ำมันคาโนล่า สำหรับอาหารประเภทแป้งและข้าว ก็เลือกแบบที่ทำจากธัญพืชไม่ขัดสี เช่น ข้าวโอ๊ต ข้าวไรซ์ ข้าวบาร์เลย์ ข้าวกล้อง นั่นเองค่ะ

 

The first step to stay healthy is "Mediterranean food". But what is the Mediterranean diet and how to follow the plan? Let’s find out together!

 

Mediterranean food is a type of food consumed by the Mediterranean people. In other words, it refers to people living in Greece, Southern Italy and Spain. They mainly choose to eat fruits, vegetables, grains and hard shell fruits, such as grapes, tomatoes, walnuts, almonds, hazelnuts and macadamia. They select unsaturated fat for cooking such as olive oils and canola oil. What about rice and flour? The Mediterranean replaces refined grains with whole grains such as oats, rye, barley and brown rice.

 

 

ซึ่งการทานแบบเมดิเตอร์เรเนียนนั้นคือ การเลือกกินผักและผลไม้ในปริมาณมาก เรียกว่า เกินกว่าครึ่งของมื้ออาหารนั้นๆ จะต้องเป็นผักและผลไม้เลยหล่ะค่ะ แล้วก็ไม่ใช่การทานอย่างใดอย่างหนึ่งเพียวๆนะคะ ต้องทานให้ได้สารอาหารครบถ้วน นอกจากนี้เวลาปรุงอาหารยังใช้สมุนไพร เช่น โรสแมรี่ ไทม์ พาร์สลีย์ ใบมินต์ และกระเทียมสำหรับเพิ่มรสชาติ แทนการใช้น้ำตาล เกลือ หรือซอสปรุงรสต่างๆ ที่อุดมด้วยโซเดียม นี่คืออีกหนึ่งการกินที่ดีสำหรับการควบคุมน้ำหนักและมีประโยชน์ต่อร่างกายมากมายเลยค่ะ

 

The Mediterranean diet focuses on consuming a large quantity of fruits and vegetables. Let’s say these fresh and green produces are consumed more than half of a meal. At the same time, it’s necessary to have all the nutrients you need. In addition, herbs are added to Mediterranean cooking. For example, rosemary, thyme leaves, mint leaves and garlics are added to enhance more flavors instead of sugar, salt or sodium additives like sauces. This is another nutrient-dense diet perfect for weight control and healthy living.

 

 

จะว่าไปการทานอาหารแบบเมดิเตอร์เรเนียนก็ไม่ยากนะคะ หลักๆเลยก็คือ การรู้จักเลือกอาหาร ไม่ว่าจะเป็นของสด ผัก ผลไม้ วัตถุดิบต่างๆ และปรุงอาหารแบบที่มีคุณภาพนั่นเองค่ะ ซึ่งใครยังไม่รู้จะเริ่มยังไง

 

ก็เข้ามาเลือกได้ซื้อผักผลไม้สด >> ที่นี่ได้เลย

 

เรามีสินค้าคุณภาพดี สด สะอาด ปลอดภัย มีมากมายให้คุณได้เลือกสรร เพียงสั่งง่ายๆ เราก็ส่งให้ได้ถึงหน้าบ้านเลยค่า

 

In fact, Mediterranean diet is simple. The key components are selecting healthy food products ranging from fresh food, fruits and vegetables to other ingredients as well as choosing healthy-cooking techniques. If you don’t know how to get started,Select and buy healthy products here

 

A wide array of good quality products is available at Tops online. Simply order online and wait for the delivery at home.

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

บทความมาใหม่

Please reload

บทความมาแรง

Please reload

line.PNG