LINE PROMOTE_728x90.jpg

ท่าเดียว ลดพุง ลดต้นขา Live A Healthy Life by Tops

หลายๆคน ส่วนใหญ่จะหนีไม่พ้น ปัญหาต้นขาใหญ่ ไม่กระชับ หรือมีไขมันสะสมที่หน้าท้อง วันนี้ Live A Healthy Life จะมาแนะนำท่าออกกำลังกายที่จะพาทุกคนลดทั้งหน้าท้องและต้นขา มีทั้งหมด 3 ท่าด้วยกัน ท่าที่ 1 Kick & Squat ท่าที่ 2 Leg Lunge และท่าที่ 3 Plank Knee to Elbow ท่าออกกำลังกายที่แอดมินแนะนำไปสามารถทำเองง่ายๆ ได้ที่บ้าน โดยไม่ต้องใช้อุปกรณ์ ไปดูกันค่ะว่าแต่ละท่าทำอย่างไร

Many of you might experience thick-thighed problem, thigh skin sag, or belly fat. So, Live A Healthy Life would like to recommend the 3 best exercises to tone your belly and thighs. The first one is kick & squat, the second one is leg lunge, and the third one is plank knee to elbow. These 3 no-equipment workouts are what you can simply do at home.

>>ช็อปสินค้าเพื่อสุขภาพ<<

>>Shop healthiful products<<

ท่าที่ 1 Kick & Squat

- ยืนกางขาให้เท่ากับช่วงหัวไหล่

- Stand with your feet shoulder-width apart.

- ย่อเข่าลงช้าๆและขึ้น เกร็งหน้าท้องและต้นขา

- Slowly bend your knees and sit back into a low squat, contract your inner thighs and abs.

- ช่วงจังหวะยกขาขึ้นให้เตะขาไปด้านหน้า

- Push back and kick your legs in front of you.

- ทำครั้งละ 60 - 90 วินาที 1-2 เซต

- Repeat for 1-2 sets of 60-90 seconds.

ท่าที่ 2 Leg Lunge

- ยืนตรงก้าวขาไปข้างหน้าย่อเข่าลง

- Stand up tall, then step forward with one foot and bend your knee.

- ยกขากลับไปด้านหลังย่อเข่าลง

- Step back with your lunging leg, then bend your knee.

- ทำสลับไปเรื่อยๆ1-2 เซต ข้างละ 30 วินาที

- Switch off between 2 legs, 1-2 set of 30 seconds for each leg.

ท่าที่ 3 Plank Knee to Elbow

- นอนคว่ำ ตั้งศอกและตั้งตัวขนานกับพื้น

- Lay face down on the ground with the elbow bent at 90-degree angle and body parallel to the floor.

- ดึงขาสลับซ้ายขวาให้เข่าขึ้นมาถึงระดับหน้าอก

- Bring your left knee to the right elbow, and right knee to the left elbow.