LINE PROMOTE_728x90.jpg

4 ท่าลดไขมันปีกหลัง Live a Healthy Life by Tops


เชื่อว่าเพื่อนๆ หลายคน โดยเฉพาะอย่างยิ่งสาวๆ คงประสบปัญหาคล้ายกับแอดมินเวลาใส่เสื้อชั้นใน เสื้อกล้าม เสื้อแขนกุด ชุดว่ายน้ำ และ สปอร์ตบรา ทีไร เนื้อปลิ้นตรงขอบข้างรักแร้และส่วนหลังมักจะโผล่ออกมากวนใจเสมอ อยากจะโชว์แผ่นหลังก็ไม่รู้สึกมั่นใจ ได้แต่ปกปิดเอาไว้ไม่ให้ใครมอง :’( แต่ไม่เป็นไรค่ะ วันนี้แอดมินมี “4 ท่าพิชิตไขมันปีกหลัง ฟิตแผ่นหลังให้เฟิร์ม” มาฝากเพื่อนๆ กันด้วย บอกเลยว่าทำตามง่ายมาก อย่ารอช้า เตรียมตัวให้พร้อม แล้วมาลุยไปกับแอดมินเลยค่า!


For many people, especially ladies, bra bulges back fat seems so annoying. Usually, it happens whenever you wear a tank top, sleeveless shirt, swimming suit, or sport bra. The stubborn back fat is always visible and makes you lose confidence in your backless outfits and so you have to disguise your body in oversized clothes. Is the back fat your problem? Check out these 4 simple moves to effectively tone your back and remove the fat back. Let’s get ready and get rid of that annoying back fat together!


>>ช็อปสินค้าเพื่อสุขภาพ<<

>>Shop Healthiful products<<


ท่าที่ 1 Back Fly


ยืนหลังตรงแขนแนบชิดกับลำตัว กางขาออกเล็กน้อย จากนั้นใช้มือถือดัมเบลทั้ง 2 ข้าง ยืนย่อเข่าเล็กน้อยและค่อยๆ เอนตัวไปด้านหน้า ยกแขนขึ้นช้าๆ โดยไม่งอข้อศอก จากนั้น กางแขนจนขนานกับพื้น ลดแขนลงกลับมาท่าเดิม ทำ 3 เซต (12 ครั้ง ต่อ เซต)


Stand straight, arms by your side, legs hip-width apart, and hold dumbbells in both hands. Slightly bend down your knees and lean forward from the waist, lift up the dumbbells until your arms are fully extended and parallel to the floor, then lower your arms to the starting position. Do 3 sets of 12 reps.


ท่าที่ 2 Bird Dogs


วางมือให้อยู่ใต้ไหล่และเข่าอยู่ใต้สะโพก คุกเข่า หลังเหยียดตรง ก้มตัวลงไปกับพื้น ยกมือและยกขาขึ้นเหยียดตรงตั้งขนานกับพื้นสลับกัน ทำ 3 เซต (15 ครั้ง ต่อ เซต)


In a plank position, kneel down on both knees, palms- down on the ground, approximately shoulder-width apart. Keep your back straight, form a straight line parallel to the ground from your hand to your foot, then alternate to the other side. Do 3 sets of 15 reps.


ท่าที่ 3 Front & Back


ท่านี้เริ่มจากการใช้มือถือดัมเบลทั้ง 2 ข้าง ยืนย่อเข่าเล็กน้อยและโน้มตัวไปด้านหน้าทำ 3 เซต จากนั้นยืนหลังตรง ยกดัมเบลเข้าขนานหาลำตัว ทำ 3 เซต (12 ครั้ง ต่อ เซต)


Start by holding dumbbells in both hands, stand with your knees slightly bend. Bend your body forward from the waist. Then return to the starting position and return the dumbbells to your side. Do 3 sets of 12 reps.


ท่าที่ 4 Push-Up


นอนคว่ำลงและเหยียดตัวตรง ยกขาขึ้น ใช้เข่าพยุงน้ำหนัก ตั้งแขนออกด้านข้างลำตัวเล็กน้อยแล้วหย่อนตัวขึ้นลง (เหมือนท่าวิดพื้น) ทำ 3 เซต (12 ครั้ง ต่อ เซต)


Start with the plank position, face down on the ground, and thighs off the ground to maintain bod