Overlay-728x90.gif

ชวนทาน 5 อาหารไขมันสูงเพื่อสุขภาพ

22 May 2019

อย่าเพิ่งตกใจไปนะคะ แอดมินไม่ได้จะมาขุนใครให้อ้วน ชื่อเรื่องอาหารไขมันสูงก็จริง แต่บอกเลยว่าอาหาร 5 อย่างที่จะแนะนำต่อไปนี้ มีประโยชน์อัดแน่นคุ้มค่ากับเงินที่ช็อปไปแน่นอน

 

Don’t panic! We’re not trying to make you gain weight. Though 5 high-fat foods are recommended, they’re absolutely healthy and worth your money.

 

>>เลือกช็อปผลิตภัณฑ์เพื่อสุขภาพของคุณเลย<<

>>Select the best products to help you stay healthy<<

 

 

 1. น้ำมันมะกอก

น้ำมันมะกอกมีคุณสมบัติช่วยลดความเสี่ยงการเกิดโรคหัวใจ โรคมะเร็ง และโรคเบาหวาน กรดโอเลอิกและสารต้านอนุมูลอิสระในน้ำมันมะกอกจะช่วยชะลอการเกิดริ้วรอย

 

1. Olive Oil

Olive oil contains impressive health benefits that help decrease the risks of heart disease, cancer and diabetes. Oleic acids and antioxidants found in the olive oil helps slow down wrinkles and aging process.

 

 

 2. อะโวคาโด

อะโวคาโดมีดีมากกว่าใช้ทำอาหารจานอร่อย แต่ยังมีคุณสมบัติช่วยลดการอักเสบและป้องกันโรคหลอดเลือดหัวใจ และที่สำคัญเราจำเป็นต้องกินอาหารที่มีไขมันดีเพื่อใช้ในการย่อยวิตามินที่สามารถย่อยสลายในไขมันได้ เช่น วิตามิน A D E และ K ถ้าทานคู่กับผักอื่นๆ จะยิ่งได้รับประโยชน์เต็มที่

 

2. Avocado

More than just an addition to your flavorsome dish, Avocado actually reduces inflammation and prevents coronary artery disease. Most importantly, human bodies require HDL or healthy fat for fat-soluble vitamins such as Vitamins A, D, E and K. Moreover, eating avocado with other vegetables will provide your bodies with even greater benefits.

 

 

 

3. ถั่ว

 

เมล็ดธัญพืชเหล่านี้มีประโยชน์กว่าที่คุณคิด ทั้งช่วยชะลอความแก่ เพราะมีสารที่เรียกว่าเรสเวอราทรอล ซึ่งช่วยป้องกันการถูกทำลายของดีเอ็นเอ สาเหตุหลักของการเกิดริ้วรอย ถั่วยังช่วยลดความดันโลหิต โดยเฉพาะถั่วลิสงและถั่วดำ นอกจากนั้น ยังอุดมไปด้วยสารต้านอนุมูลอิสระ ซึ่งมีมากในถั่วเขียวและถั่วแดง

 

3. Nuts

Nuts are more nutritious than you think. They contain resveratrol which is a good anti-aging substance. It helps prevent DNA destruction which is the main cause of wrinkles. Nuts like peanuts and black beans can help reduce blood pressure. Besides, nuts are rich in antioxidants especially green beans and red beans.

 

 

4. ดาร์กช็อกโกแลต

หลายคนยังมองว่าช็อกโกแลตเป็นขนมหวานที่ไม่ดีต่อสุขภาพ แต่ในความเป็นจริงแล้วช็อกโกแลตเป็นแหล่งไขมันดี ซึ่งจะช่วยป้องกันโรคหัวใจได้เป็นอย่างดี ที่ว้าวไปกว่านั้นคือการกินช็อกโกแลต 5 ครั้ง/สัปดาห์สามารถช่วยให้เราลดน้ำหนักได้อีกด้วย

 

4. Dark Chocolate

Many people still see chocolate as an unhealthy snack. In fact, chocolate is a source of healthy fat which effectively helps protect you from heart disease. Another surprising fact about dark chocolate is that consuming chocolate 5 times a week could be beneficial for weight loss.

 

 

5. ชีส

ถ้าพูดถึงชีสทุกคนก็ต้องบอกว่าอ้วน แถมยังทำให้ไขมันอุดตันในเส้นเลือดอีกด้วย  ใครจะไปรู้ว่าจริงๆ แล้วชีสช่วยลดไขมันชนิดไม่ดี และป้องกันโรคหัวใจได้อีกด้วย ชีสที่ได้รับการบ่มมานาน เช่น พาเมซานชีส เป็นแหล่งโพรไบโอติกชั้นเยี่ยม ช่วยในเรื่องการย่อยอาหารและการขับถ่าย

 

5. Cheese

When talking about cheese, the first thing in your mind might be some kind of food that causes clogged artery. What you should realize is that cheese actually helps reduce LDL or unhealthy fat as well as prevent heart disease. Cheese with a longer incubation time such as parmesan cheese is a good source of probiotics that help with digestion and constipation.

 

 

เห็นมั้ยล่ะคะว่าอาหารที่มีไขมันสูงเหล่านี้ก็มีประโยชน์ต่อร่างกายของเรา ดังนั้นเราควรเลือกรับประทานอาหารที่มีไขมันดีในปริมาณที่เหมาะสม หันมาทานอาหารดี มีประโยชน์ เพื่อสุขภาพที่ดีกันนะคะ

 

As you can see, these high-fat foods offer great healthy benefits. If you’d love to maintain good health, make sure you consume food with an appropriate amount of healthy fats.

 

>>เลือกช็อปผลิตภัณฑ์เพื่อสุขภาพของคุณเลย<<

>>Select the best products to help you stay healthy<<​

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

บทความมาใหม่

Please reload

บทความมาแรง

Please reload

line.PNG