Overlay-728x90.gif

ผลไม้ต้านหวัด หน้าฝน

17 Jul 2018

 

ช่วงนี้เป็นช่วงฤดูฝน ก็เข้าใจดี แต่ทําไมต้องมาตกหลังเลิกงานทุกทีเลย จะกลับบ้านที่ไรต้องมาเปียกฝน โดนละอองฝนบ่อยๆ ก็พาลจะเป็นหวัดกันหน่ะสิคะ

 

ซึ่งถ้าป่วยขึ้นมานี่แย่เลย มีไข้ มีน้ํามูก ใช้ชีวิตประจําวันลําบากแน่นอน วันนี้แอดมินเลยมีสาระความรู้ ให้ทุกคนดูแลตัวเอง ก่อนจะต้องล้มหมอนนอนเสื่อ นั่นก็คือการทานผลไม้ที่มีประโยชน์ ป้องกันตัวเองจากหวัดในหน้าฝนกันค่ะ

 

It is understandable that the rainy season is already here. How typical it tends to rain when you get off work. As a result, you frequently get wet in the rain or drizzles and might catch a cold in the end. In case you are ill with a fever and a runny nose, it will make your everyday life rather difficult. Today we would like to share with you some knowledge. So that you can look after yourself before getting sick. Consuming healthy fruits can help prevent yourself from a cold and flu during the rainy season.

 

 

ผลไม้ทุกชนิดมีประโยชน์ทั้งนั้นแหละค่ะ แต่ฤดูฝนอย่างนี้ ต้องเน้นผลไม้ที่มีวิตามินซี มากหน่อย เพราะมีสรรพคุณช่วยต้านหวัดได้ ไปดูกันค่ะ ว่ามีอะไรบ้าง

 

All kinds of fruits have their own benefits. However, it is a must to focus on fruits high in Vitamin C this rainy season according to their cold fighting quality. Let’s find out what they are.

 

ส้ม - Orange

ผลไม้ที่มีแร่ธาตุและวิตามินมากมาย ที่สําคัญมีวิตามินซีสูงมาก รสชาติอร่อย ฉ่ำน้ํา ทานง่าย เป็นของโปรดของหลายๆ คนเลยหล่ะ ควรทานเป็นผลสดๆ เน้นกากใยด้วยนะคะ เพราะจะช่วยเรื่องระบบขับถ่ายด้วย


Orange is a kind of fruit that is rich in various minerals and vitamins. More importantly, it is abundant in Vitamin C. Its delicious flavor, juicy texture and easy-to-eat quality make orange a favorite fruit of many people. It is best to eat orange fresh together with its pomade as the fiber will help maintain the healthy excretory system.

 

 

สับปะรด - Pineapple

วิตามินซีสูง กากใยเยอะ นอกจากช่วยเรื่องภูมิคุ้มกันหวัดแล้ว ยังช่วยเรื่องระบบขับถ่ายด้วยจ้า

 

Pineapple is high in Vitamin C and fiber. Aside from boosting your immune system to fight the cold, it also keeps the excretory system healthy.

 

ฝรั่ง - Guava

ฝรั่ง 100 กรัม มีวิตามินซีสูงถึง 160 มิลลิกรัมเลยนะคะ ควรทานแบบไม่ปอกเปลือก เพราะเปลือกนี่แหละที่เป็นแหล่งสะสมของวิตามินเลยค่ะ

 

Guava should be consumed without peeling as it is a major source of vitamin C. 100 grams of guava contain up to 160 milligrams of Vitamin C.

 

กีวี่ - Kiwi

วิตามินซีสูง แถมยังเป็นตัวช่วยสําคัญของสาวๆ ที่กําลังจะลดน้ําหนักด้วยค่ะ

Kiwi contains high Vitamin C and plays an important role in helping women lose weight.

 

 

สตอเบอร์รี่ และผลไม้จําพวกเบอร์รี่ - Strawberry and berries

แน่นอนว่าผลไม้จําพวกเบอร์รี่จะมีวิตามินหลาก หลายชนิด โดยเฉพาะวิตามินซีค่ะ แถมยังอร่อยครีเอทเป็นเมนูได้อย่างหลากหลาย

 

Strawberry and berries provide numerous types of vitamins especially Vitamin C. In addition, they taste delicious and can be used to create various menus.

 

 

แต่อย่างไรแล้ว ก็ต้องทานอาหารให้ครบ 5 หมู่ใน 1 วัน แล้วก็ต้องดูแลตัวเองด้านอื่นๆ ประกอบด้วย เช่น ดื่มน้ําสะอาดให้มากๆ หมั่นออกกําลังกายอย่างสม่ำเสมอ และนอนหลับพักผ่อนให้เพียงพอค่ะ

 

ไม่อยากตากฝนออกไปซื้อผลไม้ ก็สั่งได้ที่ ท็อปส์ออนไลน์

สั่งง่ายๆ เพียงปลายนิ้ว แค่ นี้ก็มีผลไม้สด คุณภาพดี ไปส่งถึงหน้าบ้านเลยหล่ะค่ะ

 

However, it is essential to consume all five food groups daily and take care of yourself in other ways such as drinking plenty of water, working out regularly and getting enough sleep.

 

Not feeling like going out in the rain to buy fruits? Simply place an order from Tops online. Just a fingertip away, fresh and premium quality fruits will be delivered to your front door.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

บทความมาใหม่

Please reload

บทความมาแรง

Please reload

line.PNG