LINE PROMOTE_728x90.jpg

5 อาหารทำบุญลดโรค ในวันออกพรรษา


อีกไม่กี่วันก็จะถึงวันออกพรรษากันแล้วค่ะ วันนี้แอดมินเลยอยากชวนเพื่อนๆ มาทำอาหารไปถวายพระ แบบที่ไม่ใช่อาหารถุงตามตลาด เพราะหลายคนคงเคยชินถึงความสะดวก แต่อาจจะลืมคำนึงไปว่า พระท่านไม่สามารถเลือกทานของที่มีประโยชน์ได้ง่ายๆแบบเรา เพราะฉะนั้นวันพระใหญ่นี้ เรามาเตรียมอาหารทำเอง แบบที่พระท่านจะได้สุขภาพดีไปกับเราด้วยดีกว่าค่ะ

It’s only a few days ahead before the last day of Buddhist Lent or Ok Phansa Day. Today we would like to encourage you all to prepare healthy meals for merit-making. Many of us might feel more convenient buying prepared food packed in plastic bags from the market. But what we forget is that monks can’t simply select nutrient-rich food like us. For this reason, let’s cook healthy dishes as the offering to the monks for the end of Buddhist Lent Day.

เลือกช็อปของไปทำบุญในวันพระ >> ที่นี่

Shop for offering items to make merit on the end of Buddhist Lent Day, click here

1. ต้ม ผัด แกง ทอด ที่ลดน้ำมัน เบาน้ำตาล

อาหารถุงตามตลาด ที่รสชาติอร่อยมากๆ นั้น เราไม่สามารถทราบได้เลยค่ะ ว่าแม่ค้าที่รสมือเยี่ยม ใส่อะไรลงไปบ้าง ครั้งนี้เราลองมาเข้าครัวทำอาหารง่ายๆ แบบที่เราสะดวก โดยใช้น้ำมันสกัดจากธรรมชาติที่มีให้เลือกหลายชนิด และลดความหวาน มัน เค็ม ลงไปอีกสักหน่อย เพียงเท่านี้ เราก็ได้บุญและพระท่านก็ได้สุขภาพดีด้วยค่ะ

Less Oil and Less Sugar for All Recipes

Because we don’t know what food vendors add to those mouth-watering prepared meal you purchase at the market, it’s better for us to get in the kitchen and prepare some simple menus for this Ok Phansa Day. By simply cooking with vegetable oils and reducing salt, sugar and oil from our menu, the monks will be healthier and the merit-making will be more pleasant for us.

2. ผลไม้สด

ง่ายและสะดวกเราด้วยคือผลไม้สด เลือกผลไม้ตามฤดูกาล หลากชนิดที่ปลอดสารพิษ และสดใหม่ ซื้อเย็นนี้ พรุ่งนี้เตรียมไปใส่บาตร สดใหม่ ไร้สาร และยังได้วิตามินไปเต็มๆ ด้วยค่ะ

Fresh fruits

What seem to be easy and convenient for us are fresh fruits. It’s a good idea to buy seasonal organic fresh fruits after work to make merit tomorrow morning. These organic fresh fruits are good sources of vitamins.

3. สลัดผัก

เมนูอะไรเอ่ย ทำง่าย แต่ได้ประโยชน์มาก สลัดผักนั่นเองค่ะ ส่วนมากเวลาเราไปทําบุญ หลายบ้านก็จะนำอาหารปรุงสำเร็จแล้วไปวัด ครั้งนี้ลองเมนูสุดชิล แถมประโยชน์ครบแบบนี้ ใช้ผักสดคุณภาพเยี่ยม จัดคู่ไปกับน้ำสลัด ทำง่ายมากๆ แถมมีประโยชน์เต็มๆเลยค่ะ

Vegetable Salad

Can you guess which menu is super easy yet very healthy? The answer is “Vegetable Salad”. Mostly when we make merit, we tend to offer cooked food to the monks. This time let’s try this super easy green dish with high nutrients. What you need to prepare are just some high quality fresh vegetables with salad dressing. This nutrient-dense menu is very simple to make.

4. อาหารจำพวกปลา

ลองลดเนื้อหมู เนื้อวัว หรือหนังไก่ ที่แคลอรีสูง มาเป็นเมนูจากปลา ที่ได้โปรตีนชั้นดี มีโอเมก้า 3 และไขมันส่วนที่มีประโยชน์กันค่ะ ไม่ว่าจะ ปลานึ่ง ต้มยำปลา ปลาผัดพริก ก็อร่อยได้และมีประโยชน์ค่ะ

Fish menu

What about replacing high calorie meat like pork, beef or chicken skin with a good source of protein, omega 3 and healthy fats like fish? Tasty and healthy dishes including steamed fish, Tom Yum fish soup or fried fish with red curry paste can be excellent options.