Overlay-728x90.gif

แนะนำ 5 อาหารช่วยเลิกบุหรี่

ไม่เชื่อก็ต้องเชื่อ อาหาร 5 อย่างที่แอดมินกำลังจะพาไปช็อป ช่วยให้เลิกบุหรี่ได้ง่ายขึ้น ทั้งยังมีประโยชน์ต่อร่างกายในด้านอื่นๆ อีกด้วย ใครที่อยากเลิกบุหรี่ หรืออยากช่วยคนในครอบครัวเลิกบุหรี่ตามแอดมินมาทางนี้ค่ะ

Believe it or not? Here are 5 foods that help you quit smoking more easily and also offer essential nutrients to keep you healthy. If you wish to give up on smoking or to support your family members to break the habit, let’s check them out.

>>ไปช็อปอาหารช่วยเลิกบุหรี่กัน<<

>>Find foods to help you quit smoking here<<​

1. ปลา

สามารถเลือกรับประทานได้ทั้งปลาน้ำจืดและปลาทะเล กรดไขมันโอเมก้า 3 ที่พบในปลาจำพวกปลาแซลมอน ปลาสวาย ปลาช่อน มีคุณสมบัติช่วยลดการอักเสบที่เกิดจากพิษบุหรี่ได้ นอกจากช่วยเลิกบุหรี่แล้วเนื้อปลายังช่วยเรื่องการไหลเวียนเลือดด้วย เพราะมีสารแอล-อาร์จีนีนที่ช่วยขยายหลอดเลือด ทำให้เลือดไหลเวียนได้ดี

1. Fish

Either saltwater fish or freshwater fish works for you. Omega 3 fatty acids found in salmon, striped catfish and snakehead fish are of great help in reducing inflammation caused by smoking. Apart from helping you quit smoking, eating fish can also help improve blood circulation as the L-arginine substance found in fish helps widen blood vessels and increase blood flow.

2. อกไก่

อกไก่มีกรดอะมิโนทริพโตเฟนซึ่งเป็นสารตั้งต้นของสารเรโซโทนิน สารเคมีในสมองซึ่งเกี่ยวเนื่องกับอาการซึมเศร้า และการนอนหลับ ผู้ที่พยายามเลิกบุหรี่อาจมีอาการซึมเศร้าเกิดขึ้นได้ เพราะสารจากบุหรี่เข้าไปรบกวนสารเรโซโทนิน การรับประทานอกไก่จะช่วยเพิ่มสารเรโซโทนิน ทำให้ผลข้างเคียงจากการเลิกบุหรี่ลดลงได้

2. Chicken Breast

Chicken breast contains amino tryptophan acid, a substance essential for serotonin production. Serotonin is a chemical nerve cell related to depressive disorder and sleeping disorder. While trying to quit smoking, the smokers might experience depression because the substances from the cigarette might interrupt serotonin from its process. Chicken breast can help increase serotonin and reduce side-effects from quitting cigarettes.


3. นมสด

ถ้าอยากรู้ต้องลองดื่มนมสดก่อนสูบบุหรี่ เพราะนมสดจะทำให้รสชาติของบุหรี่แย่ลงมาก อาจทำให้คุณถึงขั้นขยาดไม่อยากกลับมาสูบอีกเลยก็ได้ พยายามหลีกเลี่ยงการดื่มชา กาแฟ เพราะเครื่องดื่มเหล่านี้จะทำให้รสชาติของบุหรี่ดีขึ้น

3. Milk

Drinking milk before smoking is recommended. Milk could worsen the cigarette’s flavor. It might taste so bad that you could quit smoking right away. Also, tea and coffee should be avoided because these beverages make it more difficult to stop smoking.

4. น้ำดื่ม

น้ำเป็นตัวช่วยกำจัดสารนิโคตินออกจากร่างกาย พยายามดื่มน้ำให้ได้วันละ 2 ลิตร จะช่วยให้ร่างกายสดชื่นขึ้น รู้แบบนี้แล้วก็อย่าลืมดื่มน้ำเยอะๆ กันนะ

4. Water

Drinking water is the best way to remove nicotine from your body. Drinking 2 liters of water per day is highly recommended as it makes you feel refreshed. Don’t forget to drink plenty of water.

5. ผักผลไม้สด

ผักใบเขียว เช่น แตงกวา บรอกโคลี และผลไม้จำพวกมะนาว ส้ม ฝรั่ง เสาวรส จะทำให้ความอยากบุหรี่น้อยลง เพราะผักและผลไม้เหล่านี้จะช่วยลดความอยากนิโคตินลง โดยเฉพาะผลไม้รสเปรี้ยวจะทำให้บุหรี่มีรสขม นอกจากนั้นผักและผลไม้เหล่านี้ยังช่วยให้ร่างกายมีความสดชื่นกระปรี้กระเปร่า ทั้งยังช่วยล้างสารพิษในร่างกายอีกด้วย

5. Fresh fruits and vegetables

Leafy green vegetables such as cucumber, broccoli and fruits like lime, orange, guava and passion fruit are great to stop cigarette cravings since they relieve nicotine cravings, especially citrus fruits that make the taste of cigarette bitter. Furthermore, these fruits and vegetables can make you feel invigorated as well as detoxify your body.

ให้อาหาร 5 อย่างนี้เป็นตัวช่วยในการเลิกบุหรี่ของคุณนะคะ ท็อปส์ ออนไลน์ขอเป็นอีกแรงใจช่วยให้คุณเลิกบุหรี่สำเร็จในวันงดสูบบุหรี่โลกนี้

Let these 5 foods be your solution to quit smoking. Tops Online also wishes you successfully overcome your smoking addiction on World No Tobacco Day this year.

>>ไปช็อปอาหารช่วยเลิกบุหรี่กัน<<

>>Find foods to help you quit smoking here<<​

117656309_322312515793524_16101143952445

บทความมาใหม่

บทความมาแรง