LINE PROMOTE_728x90.jpg

อันตรายจากน้ำตาลแฝงในเครื่องดื่มแก้วโปรด

"14 พ.ย. วันเบาหวานโลก" - 14 November is known as World Diabetes Day.

เนื่องในวันเบาหวานโลกที่ใกล้เข้ามาถึงนี้ แอดมินก็มีคำถามสั้นๆ มาถามทุกท่านกันว่า เครื่องดื่มแก้วโปรดของคุณคืออะไรกันบ้างคะ ?

To prepare for the upcoming World Diabetes Day, let’s start with this simple question. “What’s your favorite drink?”

คำตอบคงหนีไม่พ้น สารพัดเมนูเครื่องดื่มชื่นใจ เช่น กาแฟสดรสชาติหวานมัน หรือจะเป็นชานมไทย โกโก้เย็น ชาเขียวปั่นแก้วโต หรือชาไข่มุกยอดนิยม ใช่มั้ยล่ะคะ

Absolutely, the answers must be the all-time favorite beverage menus like coffee with condensed milk, Thai milk tea, iced cocoa, green tea frappe or bubble tea.

แล้วทราบหรือไม่คะ ว่าเจ้าพวกเครื่องดื่มเหล่านี้มาพร้อมกับปริมาณน้ำตาลที่พูดไปแล้วต้องร้อง โอ้โห! ไปตามๆกันเลยทีเดียวค่ะ เพราะปริมาณน้ำตาลที่แนะนำในการบริโภคต่อวัน คือไม่ควรเกิน 6.7 ช้อนชา หรือประมาณ 33.5 กรัม/วัน เท่านั้น แต่จากสถิติค่าเฉลี่ยการบริโภคน้ำตาลของประชากรโลก อยู่ที่ 11 ช้อนชา/วัน นั่นก็เท่ากับว่าทุกวันนี้เราบริโภคน้ำตาลเกินความต้องการของร่างกายเกือบครึ่งที่ควรบริโภคเลยทีเดียวค่ะ!!

But, have you ever wondered how much sugar those sweet and refreshing drinks contain? You’ll be shocked if you know. Generally, the maximum amount of daily intake of sugar is 6.7 teaspoons or about 33.5 g. per day. Based on the survey of the world population, the median intake of sugar is approximately 11 teaspoons per day. In other words, it indicates that today, people almost double the sugar intake daily compared to the safe amount their bodies actually need!!

จากผลสำรวจในประเทศไทย ในปี 2558 พบว่า คนไทยบริโภคน้ำตาลเพิ่มขึ้นเป็นเฉลี่ยคนละ 16 ช้อนชา/วัน เรียกได้ว่าเป็นตัวเลขที่น่าเป็นห่วงอยู่ไม่น้อยเลยล่ะค่ะ ซึ่งเมนูเครื่องดื่มแก้วโปรดของเรานี่แหละ เป็นตัวการสำคัญ! ที่มาของปริมาณน้ำตาล และเจ้าแคลอรี ที่มองข้ามไม่ได้เลย

เรามาจับมือเริ่มต้นกันใหม่ดีกว่าค่ะ ตั้งแต่วันนี้เป็นต้นไปเราต้องมาลองปรับพฤติกรรมการสั่งเครื่องดื่มแก้วโปรดใหม่ เอาใจใส่สุขภาพด้วยการเลือกใช้สารให้ความหวานแทนน้ำตาล หรือที่บางคนเรียกว่าน้ำตาลเทียมอย่าง อิควลคลาสสิค (Equal) ปราศจากแคลอรี และไม่มีผลกระทบต่อน้ำตาลในเลือด เหมาะสำหรับผู้ที่เป็นโรคเบาหวาน คุมควบน้ำหนัก และใส่ใจสุขภาพเป็นอย่างมาก เพราะอิควลคลาสสิค 1 ซอง แทนการใช้น้ำตาลได้ 2 ช้อนชา แถมยังไร้กังวลเรื่องแคลอรี ให้คุณเอนจอยกับเครื่องดื่มแก้วโปรดได้อย่างไม่ต้องกังวล

According the survey of Thai population in 2015, it was found that the median intake of sugar among the Thais increased to 16 teaspoons per day. This survey result has raised health concerns since these sweet beverages are the top sources of sugar and calories that nobody should overlook.

It’s not too late to start over. From now on, let’s change your habit for a better health as well as your beverage choice. Replace the sugar with sugar substitute or artificial sweetener such as Equal Classic, the alternative to go with your favorite drinks for a sweet flavor with no calorie or effect on blood sugar. 1 sachet can substitute 2 teaspoons of sugar. It’s certainly an ideal option especially for people with diabetes, those on diet and the health-conscious people.