LINE PROMOTE_728x90.jpg

9 ผลไม้กากใยสูง ตัวช่วยเรื่องการขับถ่าย


ถ้าคุณมีปัญหาเรื่องการขับถ่าย ไม่ว่าจะกินเข้าไปมากเท่าไหร่ ก็ถ่ายไม่ออก พยายามทุกวิธีทางแล้ว แต่ไม่ได้ผล ในขณะที่มองเพื่อนๆ กินนิดๆหน่อยๆ ก็ถ่ายง่าย วันนี้แอดมินมี 9 สุดยอดผลไม้มาแนะนำกันค่ะ กากใยสูงสุดๆ กินปุ๊บ เห็นผลดีก็ต้องวิธีธรรมชาติๆ นี่แหละค่ะ

If your excretory system always causes you trouble no matter how hard you have tried to fix it, try these 9 recommended high-fiber fruits. Let’s relieve constipation naturally and see the best result.

>>ช็อปผลไม้กากใยสูง<<

>>Shop high-fiber fruits<<

เชอร์รี่

เชอร์รี่เป็นผลไม้รสหวาน อร่อย ไฟเบอร์สูง แต่ดัชนีน้ำตาลต่ำ เป็นผลไม้ที่แอดมินชอบเป็นอันดับ 1 เลยล่ะค่ะ เพราะทานปุ๊บ ถ่ายปั๊บจริงๆ เวลาทานก็เพลินมาก แถมยังช่วยสังเคราะห์คอลลาเจนให้ร่างกายได้เปล่งปลั่งสดใส ให้พลังงานไม่สูงมาก 63 kcal ต่อ 100 กรัม เท่านั้นค่ะ แถมยังมีเส้นใยสูงถึง 2.1 กรัมอีกด้วย เลิฟมากๆ

Cherry

Cherry is a high-fiber fruit. It offers a sweet taste but its glycemic index is low. This is our no.1 favorite fruit. Just take a bite then you will see how your excretory system gets improved. It’s enjoyable anytime you eat. In addition, it helps synthesize collagen in our bodies making skin healthy and radiant. Plus, it provides only 63 kcal per 100 g. and 2.1 g. of fibers. Definitely our favorite!

ส้ม

ส้มเป็นผลไม้ที่หาทานได้ง่าย มีอยู่ตลอดแทบทั้งปี มีวิตามินและกากใยสูง ช่วยสร้างคอลลาเจน ชะลอการเกิดริ้วรอย และทำให้ผิวสุขภาพดีไม่แห้งกร้าน อีกทั้งยังช่วยเสริมสร้างภูมิคุ้มกันให้กับร่างกายอีกด้วย และในส้ม 100 กรัม มีวิตามินซีสูงถึง 54 มิลลิกรัม ให้พลังงานเพียง 47 kcal แถมมีเส้นใยสูงถึง 2.4 กรัมเลยทีเดียวค่ะ

Orange

You can find oranges anywhere. It’s available all year round. The fruit is rich in vitamins and fibers. It helps create collagens which slow down a formation of wrinkles. It also helps keep your skin healthy and moisturized. More importantly, it helps invigorate the immune system. 100 g. of oranges provide only 47 kcal, 54 mg. of vitamin C and 2.4 g. of fibers.

กีวี

กีวีเป็นผลไม้อันดับต้นๆ ที่ถูกพูดถึงเมื่อต้องการลดน้ำหนัก เนื่องจากมีไฟเบอร์สูงและทำให้อิ่มนาน มีสารต้านอนุมูลอิสระสูง ช่วยลดระดับคอเลสเตอรอลในร่างกาย กีวี 100 กรัม ให้พลังงาน 61 kcal และให้เส้นใยสูงถึง 3 กรัมเลยค่ะ เยอะมากๆ อยากขับถ่ายหรืออยากลดความอ้วนต้องกีวีเลย

Kiwi

Kiwi is at the top of the list when you talk about losing weight. It’s high in fibers and helps fill you up throughout the day. The fruit is packed with antioxidants and helps reduce cholesterol levels. 100 g. of kiwis provide 61 kcal and 3 g. of fibers. If you want to improve your excretory system or lose weight, kiwi is highly recommended.

ลูกพลับ

ลูกพลับเป็นผลไม้ที่มีความกรอบ มาพร้อมรสหวาน แต่ไขมันต่ำ จะเลือกทานเป็นลูกพลับสด หรือลูกพลับแห้งก็ดีเหมือนกันค่ะ ช่วยลดความดันโลหิต ช่วยบำรุงลำไส้ ลดอาการท้องผูกด้วยเส้นใยที่สูงถึง 3.6 กรัม ต่อลูกพลับ 100 กรัม และให้พลังงาน 70 kcal ค่ะ

Persimmon

Persimmon offers a sweet, crunchy flesh. It’s low in calories. You can choose to eat it fresh or dried. The fruit helps reduce blood pressure and strengthen your intestine. Persimmon helps relieve constipation with 3.6 g. of fibers and 70 kcal per 100 g.