Overlay-728x90.gif

9 ผลไม้กากใยสูง ตัวช่วยเรื่องการขับถ่าย

25 Jul 2019

 

ถ้าคุณมีปัญหาเรื่องการขับถ่าย ไม่ว่าจะกินเข้าไปมากเท่าไหร่ ก็ถ่ายไม่ออก พยายามทุกวิธีทางแล้ว แต่ไม่ได้ผล ในขณะที่มองเพื่อนๆ กินนิดๆหน่อยๆ ก็ถ่ายง่าย วันนี้แอดมินมี 9 สุดยอดผลไม้มาแนะนำกันค่ะ กากใยสูงสุดๆ กินปุ๊บ เห็นผลดีก็ต้องวิธีธรรมชาติๆ นี่แหละค่ะ

 

If your excretory system always causes you trouble no matter how hard you have tried to fix it, try these 9 recommended high-fiber fruits. Let’s relieve constipation naturally and see the best result.

 

>>ช็อปผลไม้กากใยสูง<<

>>Shop high-fiber fruits<<

 

 

เชอร์รี่

เชอร์รี่เป็นผลไม้รสหวาน อร่อย ไฟเบอร์สูง แต่ดัชนีน้ำตาลต่ำ เป็นผลไม้ที่แอดมินชอบเป็นอันดับ 1 เลยล่ะค่ะ เพราะทานปุ๊บ ถ่ายปั๊บจริงๆ เวลาทานก็เพลินมาก แถมยังช่วยสังเคราะห์คอลลาเจนให้ร่างกายได้เปล่งปลั่งสดใส ให้พลังงานไม่สูงมาก 63 kcal ต่อ 100 กรัม เท่านั้นค่ะ แถมยังมีเส้นใยสูงถึง 2.1 กรัมอีกด้วย เลิฟมากๆ

 

Cherry

Cherry is a high-fiber fruit. It offers a sweet taste but its glycemic index is low. This is our no.1 favorite fruit. Just take a bite then you will see how your excretory system gets improved. It’s enjoyable anytime you eat. In addition, it helps synthesize collagen in our bodies making skin healthy and radiant. Plus, it provides only 63 kcal per 100 g. and 2.1 g. of fibers. Definitely our favorite!

 

 

ส้ม

ส้มเป็นผลไม้ที่หาทานได้ง่าย มีอยู่ตลอดแทบทั้งปี มีวิตามินและกากใยสูง ช่วยสร้างคอลลาเจน ชะลอการเกิดริ้วรอย และทำให้ผิวสุขภาพดีไม่แห้งกร้าน อีกทั้งยังช่วยเสริมสร้างภูมิคุ้มกันให้กับร่างกายอีกด้วย และในส้ม 100 กรัม มีวิตามินซีสูงถึง 54 มิลลิกรัม ให้พลังงานเพียง 47 kcal แถมมีเส้นใยสูงถึง 2.4 กรัมเลยทีเดียวค่ะ

 

Orange

You can find oranges anywhere. It’s available all year round. The fruit is rich in vitamins and fibers. It helps create collagens which slow down a formation of wrinkles. It also helps keep your skin healthy and moisturized. More importantly, it helps invigorate the immune system. 100 g. of oranges provide only 47 kcal, 54 mg. of vitamin C and 2.4 g. of fibers.

 

 

กีวี

กีวีเป็นผลไม้อันดับต้นๆ ที่ถูกพูดถึงเมื่อต้องการลดน้ำหนัก เนื่องจากมีไฟเบอร์สูงและทำให้อิ่มนาน มีสารต้านอนุมูลอิสระสูง ช่วยลดระดับคอเลสเตอรอลในร่างกาย กีวี 100 กรัม ให้พลังงาน 61 kcal และให้เส้นใยสูงถึง 3 กรัมเลยค่ะ เยอะมากๆ อยากขับถ่ายหรืออยากลดความอ้วนต้องกีวีเลย

 

Kiwi

Kiwi is at the top of the list when you talk about losing weight. It’s high in fibers and helps fill you up throughout the day. The fruit is packed with antioxidants and helps reduce cholesterol levels. 100 g. of kiwis provide 61 kcal and 3 g. of fibers. If you want to improve your excretory system or lose weight, kiwi is highly recommended.

 

 

ลูกพลับ

ลูกพลับเป็นผลไม้ที่มีความกรอบ มาพร้อมรสหวาน แต่ไขมันต่ำ จะเลือกทานเป็นลูกพลับสด หรือลูกพลับแห้งก็ดีเหมือนกันค่ะ ช่วยลดความดันโลหิต ช่วยบำรุงลำไส้ ลดอาการท้องผูกด้วยเส้นใยที่สูงถึง 3.6 กรัม ต่อลูกพลับ 100 กรัม และให้พลังงาน 70 kcal ค่ะ  

 

Persimmon

Persimmon offers a sweet, crunchy flesh. It’s low in calories. You can choose to eat it fresh or dried. The fruit helps reduce blood pressure and strengthen your intestine. Persimmon helps relieve constipation with 3.6 g. of fibers and 70 kcal per 100 g.

 

 

แอปเปิ้ล

แอปเปิ้ลเป็นผลไม้ที่มักจะถูกพูดถึงอยู่ตลอดเวลา ในหมู่คนที่ควบคุมน้ำหนัก เนื่องจากหาได้ง่าย ช่วยลดความอยากอาหาร รวมถึงทานแล้วอยู่ท้องนานอีกด้วย แอปเปิ้ลเป็นผลไม้ที่ให้เส้นใยถึง 2.4 กรัม ต่อ 100 กรัม และให้พลังงานแค่ 52 kcal เท่านั้นค่ะ

 

Apple

Apple is always mentioned among people who wish to lose weight. It’s easy to find and efficiently helps reduce your appetite. Plus it can fill you up throughout the day. 100 g. of apples offer 2.4 g. of fibers but provide only 52 kcal.

 

 

มะละกอ

มะละกอสุกจะมีกลิ่นหอม หวาน ทานง่าย เป็นผลไม้ที่มีคุณสมบัติเป็นยาระบายอ่อนๆ แก้อาการท้องผูก อีกทั้งยังช่วยในการย่อยอาหารอีกด้วยค่ะ มีสรรพคุณในการบำรุงผิวพรรณให้เปล่งปลั่งสดใส มะละกอ 100 กรัม ให้พลังงานเพียงแค่ 53 kcal เท่านั้นค่ะ และมีเส้นใย 1.7 กรัม คนที่มีปัญหาเรื่องถ่ายยากต้องมะละกอนี่แหละ เอาอยู่

 

Papaya

Ripe papaya offers a luring smell with a sweet taste. It’s considered a laxative which relieves constipation. It also helps with the digestive system. Get a radiant and healthy skin by eating papaya. 100 g. of papayas provide only 53 kcal and 1.7 g. of fibers. Papaya is the best choice for getting rid of constipation.

 

 

แก้วมังกร

แก้วมังกรเป็นผลไม้ที่เหมาะสำหรับคนที่ต้องการลดน้ำหนัก และคนที่มีปัญหาท้องผูก หรือลำไส้ไม่ดี เนื่องจากช่วยปรับสมดุลแบคทีเรียในลำไส้ ให้ขับถ่ายสะดวก แก้ปัญหาท้องผูก อีกทั้งการทานแก้วมังกรยังอยู่ท้องได้นาน ไม่หิวเร็ว แคลอรีต่ำเพียง 66 kcal และ ใยอาหาร 2.6 กรัม ต่อ แก้วมังกร 100 กรัมค่ะ

 

Dragon fruit

Dragon fruit is perfect for losing weight and those with constipation and intestine problems. It helps balance the bacteria in our intestine and facilitate the bowel movement. It also helps get rid of constipation. Besides, dragon fruit can keep you full for a long period of time. It’s low in calories since there’re only 66 kcal and 2.6 g. of fibers in 100 g. of dragon fruits.

 

 

กล้วย

กล้วยเป็นผลไม้ที่คนชอบออกกำลังกายต้องไม่พลาดค่ะ เพราะให้พลังงานมากถึง 89 kcal ต่อกล้วย 100 กรัม  แถมมีวิตามินและประโยชน์มากกว่า แอปเปิ้ลถึง 2 เท่าเลยทีเดียว เวลาที่ดีที่สุดในการทานกล้วยคือตอนเช้าค่ะ เพราะจะทำให้ระบบในร่างกายทำงานได้ดีขึ้น มีส่วนช่วยบรรเทาอาการริดสีดวง และท้องผูกอีกด้วยค่ะ เนื่องจากมีใยอาหารสูงถึง 2.6 กรัมค่ะ

 

Banana

Banana is a must-have for exercise lovers. 100 g. of bananas provide up to 89 kcal. It contains 2 times more vitamins and nutrients compared to apple. The best time to eat banana is in the morning because it will help improve the systems in our bodies. It helps relieve hemorrhoids and constipation as it’s packed with 2.6 g. of fibers.

 

 

แคนตาลูป

แคนตาลูปเป็นผลไม้ที่มีรสหวาน และกลิ่นหอม ยากเกินจะห้ามใจค่ะ อีกทั้งยังอุดมไปด้วยวิตามินบี 6 ช่วยเสริมการเผาผลาญอาหาร และกากใย 0.9 กรัม ของแคนตาลูป ช่วยให้ระบบขับถ่ายดีขึ้นด้วยค่ะ อาจจะดูเหมือนไม่เยอะเมื่อเทียบกับผลไม้ชนิดอื่น แต่ที่สำคัญคือไม่ทำให้อ้วนง่ายค่ะ เพราะให้พลังงานแค่ 34 kcal เท่านั้น

 

Cantaloupe

Cantaloupe offers a sweet flavor along with an irresistible smell. It’s rich in vitamin B6 which helps with metabolism. It also provides 0.9 g. of fibers helping with excretory system. There is not as many fibers in cantaloupe as other fruits but it’s in low calories as it provides only 34 kcal.

 

รู้ประโยชน์ของผลไม้แต่ละชนิดกันแล้ว ก็หันมาทานผลไม้กันนะคะ แอดมินแนะนำให้ทานผลไม้ให้หลากหลาย สลับกันไป ดูแลตัวเองด้วยวิธีธรรมชาตินี่แหละปลอดภัยที่สุดค่ะ

 

Now you know how nutritious each fruit is, let’s eat fruits. We recommend eating different kinds of fruits. Taking care of yourself a natural way is the safest.

 

>>ช็อปผลไม้กากใยสูง<<

>>Shop high-fiber fruits<<

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

บทความมาใหม่

Please reload

บทความมาแรง

Please reload

line.PNG