LINE PROMOTE_728x90.jpg

รวมท่าออกกำลังกายง่ายๆ ภายใน 8 นาที

ไหนมีใครอยากหุ่นดีแต่ไม่มีเวลากันบ้างคะ แต่แอดมินเชื่อค่ะ ว่าไม่มีหรอกคนที่ไม่มีเวลาจริงๆ มีแต่คนที่ใช้ความไม่ว่างเป็นข้ออ้างเท่านั้นค่ะ ดังนั้นแอดมินได้รวมท่าออกกำลังกายง่ายๆ ใช้เวลานิดเดียว เพียง 8 นาทีเท่านั้นสำหรับคนที่ไม่ค่อยมีเวลา หรือไม่อยากออกกำลังกายเยอะแต่อยากมีหุ่นดีพร้อมสุขภาพแข็งแรงมาฝากกัน ตามมาเลยจ้า

Nice body shape probably tops the wish list of many people, but some always say that they could hardly find time for the exercise. The truth is workout doesn’t take much time at all. Staying in shape and good health can be possible with this 8-minute workout. Let’s have a look at the exercise routine.

>>ช็อปสินค้าเพื่อสุขภาพ<<

>>Shop Healthiful Products<<

ท่าที่ 1 High Knees (1 นาที)

High Knees (1 minute)

กางขาให้ขนานกับหัวไหล่ ยกเข่าสูงตั้งฉากกับเอว สลับซ้ายขวาไปมา 1 นาที จากนั้นให้พักร่างกาย 10 วินาที ท่านี้จะช่วยบริหารกล้ามเนื้อขาส่วนหน้า ถ้าเริ่มชินกับท่าแล้วให้เพิ่มความเร็ว เพื่อเพิ่มการเผาผลาญพลังงาน

Stand with your feet shoulder width apart, lift up your left knee to your chest and then the right knee for 1 minute. Rest for 10 seconds. High knees exercise helps strengthen front thigh muscles. You can increase the speed to boost your metabolism once you get a hang of it.

ท่าที่ 2 Lunge (1 นาที)

Lunge (1 minute)

ก้าวขาไปด้านหน้าแล้วย่อตัวลง ให้หัวเข่าตั้งฉากกับพื้น ยืดตัวตรง ค้างไว้เล็กน้อย ก้าวขากลับที่เดิม แล้วก้าวขาอีกข้างขึ้นมาทำสลับกันจนครบ 1 นาที และพัก 10 วินาที ท่านี้จะช่วยบริหารสะโพกและกล้ามเนื้อขาส่วนหน้า

Step forwards with one foot, lower your hips so that your knee is perpendicular to the floor. Hold the posture for a while, then push yourself back to the starting position and shift to the other foot. Do it for 1 minute and rest for 10 seconds. Lunges exercise helps tone your hips and strengthen the front thigh muscles.

ท่าที่ 3 Plank (1 นาที)

Plank (1 minute)

ชันศอกกับพื้น ยกตัวขนานกับพื้น ทำค้างไว้ ให้เกร็งส่วนหน้าท้องและสะโพกไว้ แต่ห้ามกลั้นหายใจ ค้างไว้ 1 นาที เสร็จแล้วพัก 10 วินาที ท่านี้จะช่วยสร้างกล้ามเนื้อและลดไขมันหน้าท้อง

Place your forearms on the floor with elbows aligned below shoulders, lift your body up and contract your abs and hips. Be careful not to hold your breath. Hold it for 1 minute and rest for 10 seconds. This exercise helps build abs muscles as well as lose belly fat.

ท่าที่ 4 Mountain Climber (1 นาที)

Mountain Climber (1 minute)

ชันมือให้ไหล่ตั้งฉากกับพื้น ตัวขนานกับพื้น ยกขา งอเข่ามาด้านหน้าให้ใกล้กับศอกที่สุด แล้วดึงขากลับท่าเดิม ทำสลับข้างไปมา 1 นาที พอทำเสร็จแล้วพัก 10 วินาที ท่านี้จะช่วยบริหารกล้ามเนื้อกลางลำตัว ทั้งหน้าท้อง กล้ามเนื้ออก หัวไหล่ ต้นขา และน่อง เรียกได้ว่าครบเครื่องในท่าเดียวเลย

Place your hands on the floor, your shoulders perpendicular to the floor and lift your body parallel to the floor. Bring your knee towards the elbow, and then switch to the other side. Do it for 1 minute and rest for