LINE PROMOTE_728x90.jpg

5 ไอเท็มกู้ผิวพังหลังสงกรานต์

ผ่านพ้นเทศกาลวันหยุดสงกรานต์กันมาแล้ว สาวๆที่ไปท้าแดดเที่ยวทะเลหรือตะลุยเล่นสาดน้ำ ถึงเวลาที่จะต้องฟื้นฟูผิวให้กลับมาสวยใสเหมือนเดิมแล้วนะคะ

You might have just come back from the beach or taken part in the festive Songkran under the harsh sun. After the long holiday, now it’s the perfect time to restore your skin.

วันนี้แอดมินจะมาแนะนำ 5 ไอเท็มเด็ด เพื่อช่วยกู้ผิวของคุณให้กลับมาสวย ใส ดูสุขภาพดีเหมือนเดิมค่ะ

So, here are the 5 most-recommended items to bring back your beautiful and healthy skin.

>>ช็อปไอเท็มกู้ผิวพัง<<

>>Shop Now<<

1. วิตามินซี เหมาะสำหรับการฟื้นฟูผิวเสีย ผลิตภัณฑ์ที่มีส่วนผสมของวิตามินซี เป็นอีกหนึ่งไอเท็มที่นำมาเพื่อการฟื้นฟูผิวเสียให้สุขภาพดีขึ้นได้ รวมถึงการเพิ่มวิตามินซีให้ร่างกายด้วยการรับประทานอาหารประเภทผัก ผลไม้หรืออาหารเสริม เพื่อให้ผิวสามารถฟื้นฟูและซ่อมแซมจากภายในได้อย่างมีประสิทธิภาพ อาทิ

- แตงกวา ช่วยคืนความชุ่มชื้นให้แก่ผิวไหม้แดดได้ดี และยังมีสารต้านอนุมูลอิสระที่มีประสิทธิภาพป้องกันผิวจากแสงแดด รวมทั้งช่วยเสริมสร้างอีลาสตินและคอลลาเจนในชั้นผิว

- มะเขือเทศ อุดมไปด้วยไลโคปีน วิตามินเอ วิตามินซี ที่เป็นสารต้านอนุมูลอิสระ มีประโยชน์ต่อร่างกายและผิวพรรณ ทั้งยังป้องกันไม่ให้ผิวเสียจากแสงแดด และช่วยฟื้นฟูผิวคล้ำเสียที่ถูกทำลายจากแสงแดดได้อีกด้วย

Vitamin C is the most ideal item to restore damaged skin. Vitamin C added products are the item that can rejuvenate your damaged skin. You should also add more Vitamin C to your body to adequately nourish the skin from the inside with fruits and vegetables or dietary supplements such as:

- Cucumber can re-hydrate the sun-damaged skin. It also contains a lot of antioxidants which can protect your skin from the sunlight as well as build elastin and collagen in the skin layer.

- Tomato is a rich source of anti-oxidants like Lycopene, Vitamin A, and Vitamin C. They’re good to both your skin and body. It can also protect your skin from the sun and help you regain the healthy skin damaged by the sun as well.

2. นมสดและโยเกิร์ต ในนมสดอุดมไปด้วยไบโอติน กรดแลคติกและวิตามินมากมาย ช่วยให้ผิวกระจ่างใสและเพิ่มคอลลาเจนในผิว นำนมสดผสมกับน้ำเปล่าในอัตรา 1 ต่อ 1 เติมน้ำแข็งลงไปหรือแช่ให้เย็นจัด ใช้ประคบบริเวณผิวที่มีอาการแดงหรืออักเสบ หลังออกแดดเป็นเวลานาน จะช่วยบรรเทาอาการอักเสบได้อย่างรวดเร็ว

ส่วนโยเกิร์ตให้นำไปแช่เย็นแล้วทาบางๆจนทั่ว จากนั้นปล่อยไว้ประมาณ 15-20 นาที ล้างออกให้สะอาด จะช่วยเติมความชุ่มชื้นให้ผิว

Milk and yogurt. Milk is rich in biotin, lactic acid, and a lot of vitamins which help brighten the skin and add more collagen to it. Mix milk with water by 1:1 proportion. Add some ice or keep it refrigerated until the milk is icy. Then press it lightly on where it’s burnt or inflamed after exposed to the sun for a long time. This method will help relieve the inflammation quickly.

For yogurt, make it cold and apply it thinly all over the burnt area. Leave it for 15-20 minutes then wash clean. It’ll help add more moisture to your skin

3. น้ำมันมะพร้าว สามารถรักษาอาการผิวไหม้ อักเสบหรือมีการระคายเคือง หลังจากตากแดดเป็นเวลานานได้ โดยทาและนวดเบาๆ ด้วยน้ำมันมะพร้าว บริเวณผิวที่มีอาการไหม้แดง อาการแดงและปวดแสบปวดร้อนจะหายไปภายในเวลาไม่กี่ชั่วโมง

Coconut oil can heal the sunburn, inflammation, and irritation caused by being exposed to the sun for a long time. Apply the coconut oil and rub gently on the burnt area. The red skin and pain will disappear within a few hours.