LINE PROMOTE_728x90.jpg

10 อาหารจากธรรมชาติ เสริมสร้างสุขภาพเส้นผมลูกน้อย


เส้นผมหรือขนเป็นหนึ่งในอวัยวะสำคัญของมนุษย์ที่มีบทบาทต่อการปกป้องผิวหนังและควบคุมอุณหภูมิของร่างกายให้เป็นปกติ ขณะเดียวกันเส้นผมยังมีบทบาทในเรื่องของความสวยงาม ใครมีเส้นผมที่ดกหนาย่อมเสริมราศีให้ใบหน้าดูสดใสและสามารถจัดแต่งทรงผมให้เข้ากับรูปหน้าได้อย่างดี ส่วนปัจจัยทำให้มีเส้นผมสุขภาพดีมีหลายประเภทค่ะ ไม่ว่าจะเป็นการหมั่นดูแลเส้นผมด้วยผลิตภัณฑ์ดูแลผมต่างๆ การทานอาหาร สภาพอากาศ และปัจจัยทางพันธุกรรมส่งต่อจากพ่อแม่สู่ลูกที่อาจทำให้เส้นผมของคนเรามีสภาพไม่เหมือนกันตั้งแต่กำเนิด


Hair is another important part of human body. Its functions are providing protection for the skin as well as regulating body temperature. Hair also adds more beauty to overall appearance. Those who have bushy and volumized hair absolutely look nice and could style their hair properly to go perfectly with face shape. There’re many factors that contribute to thick and healthy hair such as using hair care products regularly, sticking to healthy diet, weather conditions, and the influence of genetic factors that is passed from parents to children which result in different hair types since they were born.



สำหรับบทความสาระน่ารู้คู่คุณแม่ยุคใหม่ครั้งนี้ แอดมินจะพามาทำความรู้จักกับ “10 อาหารอะไรที่คุณแม่ระหว่างตั้งครรภ์ควรทาน เพื่อบำรุงเส้นผมลูกน้อยให้ดกดำเงางาม” ซึ่งนอกจากจะดีต่อสุขภาพผมแล้ว แหล่งอาหารจากธรรมชาติที่แอดมินได้คัดสรรมานี้ยังดีต่อการเจริญเติบโตของลูกน้อยในครรภ์และสุขภาพของคุณแม่ด้วยนะคะ มาเริ่มต้นดูแลสุขภาพลูกน้อยตั้งแต่ตอนนี้กันเลยค่ะ


This article is especially for modern mom because we’re going to introduce you to “10 natural foods to promote baby’s hair growth for pregnant woman”. These foods that we recommend not only help with growing healthy hair but also perfect for the unborn baby’s growth and development and mom’s health. It’s advisable to start caring for the little one from now on.


>>ช็อปผักและผลไม้สด<<

>>Shop Fresh Fruits & Vegetables<<

งาดำ

Black Sesame

ก่อนอื่นแอดมินต้องขอบอกเลยนะคะว่าคุณประโยชน์ของ งาดำ นั้นมีเยอะมากๆ และยังเหมาะกับผู้หญิงตั้งครรภ์เพราะอุดมด้วยคุณค่าสารอาหาร เช่น แมกนีเซียม โพแทสเซียม โซเดียม ฟอสฟอรัส สังกะสี เหล็ก วิตามินบี วิตามินซี วิตามินอี เซเลเนียม (Selenium) และแคลเซียมซึ่งมีปริมาณสูงกว่านมวัวถึง 6 เท่า ทำให้งาดำติดอันดับ “ซูเปอร์ฟู้ด” (superfood) ในใจของคนรักสุขภาพ หากคุณแม่ทานงาดำเป็นประจำ คุณค่าสารอาหารต่างๆ ที่ได้กล่าวมาทั้งหมดจะบำรุงให้ผมเจ้าตัวน้อยดกดำเงางามอย่างเป็นธรรมชาติค่ะ


First, we must tell you that black sesame brings a lot of benefits to health. This nutrient-dense food is highly recommended for pregnant women as it’s rich in wide variety of nutrients such as magnesium, potassium, phosphorus, zinc, iron, vitamin B, vitamin C, and vitamin E Selenium. Black sesame contains 6 times greater amount of calcium than cow milk, and that’s the reason why black sesame is put in the list of “superfoods” among the health enthusiasts. Regular consumption of black sesame in pregnant women would nourish the unborn baby’s hair, making it thick and bushy naturally.


ไข่

Egg

อาหารพื้นฐานอย่าง ไข่ มีส่วนช่วยเรื่องการเจริญเติบโตของเส้นผมได้อย่างมีประสิทธิภาพ เพราะอัดแน่นไปด้วยวิตามินและแร่ธาตุชนิดต่างๆ นอกจากนั้นยังมีกรดไขมันไม่อิ่มตัว โอเมกา-3 และ โอเมกา-6 ซึ่งขึ้นชื่อว่ามีส่วนช่วยบำรุงเส้นผมของทารกในครรภ์เป็นอย่างดีเลยค่ะ


Basic food like egg plays important roles in promoting hair growth effectively as it’s packed with a great number of vitamins and minerals. Moreover, it contains unsaturated fatty acids, omega-3, and omega-6 which known as essential nutrients to promote hair growth for the unborn baby.