• topsgazine

7 อาหารโปรตีนสูง เพื่อคนชอบออกกำลังกาย

การออกกำลังกายเป็นเรื่องที่ดี แต่ถ้าจะทำให้การออกกำลังกายของเราเห็นผลมากที่สุด เราต้องหันมาดูแลเรื่องการทานอาหารไปพร้อมๆ กันค่ะ

Exercise is good for your health but if you want a more effective result, take care of what you eat as well.

แต่จะเลือกทานอะไรในปริมาณเท่าไหร่ ก็ต้องคำนึงที่จุดประสงค์ของการออกกำลังกายของเราค่ะ หากต้องการลดน้ำหนัก ก็ต้องเลือกอาหารที่มีแคลอรีต่ำและใยอาหารสูง หรือหากต้องการเพิ่มกล้ามเนื้อ ต้องเลือกทานอาหารที่มีโปรตีนสูงค่ะ แต่แอดมินแนะนำให้เลือกทานให้หลากหลายค่ะ เพราะการทานอย่างใดอย่างหนึ่ง ก็ไม่ใช่สิ่งที่ดีนะคะ

The proportion of food intake depends on your personal goals. If you want to lose weight, you have to choose low-calorie food but high in fiber. If you want to build up your muscles, try to eat high-protein food. However, consuming a wide variety of food is recommended because eating the same kind of food over and over again is not very good for your health.

แอดมินมีของมาฝากคนที่มีใจรักการออกกำลังกาย ให้เลือกทานกันอย่างแฮปปี้ ไม่กลัวไขมันและน้ำตาลกันค่ะ

Today we have various food selections for gym goers. No worries about high-fat or high-sugar foods.

>>ช็อปสินค้าโปรตีนสูงเพื่อคนออกกำลังกาย<<

>>Shop foods for gym goers<<

เดียโบลแอปริคอทมูสลี่บาร์ธัญพืชข้าวโอ๊ตและข้าวสาลีชนิดแท่ง

มูสลี่บาร์ธัญพืช ให้ประโยชน์ด้วยธัญพืชหลากหลายชนิด ที่ให้รสชาติหวาน ทานง่ายจากแอปริคอท แบบไม่เติมน้ำตาล โดยใน 1 บาร์ให้พลังงาน 106 kcal และโปรตีน 1.7 กรัม เหมาะสำหรับวันที่เร่งรีบที่ไม่มีเวลาในการทำอาหาร เพียงทานเดียโบลมูสลี่บาร์ธัญพืช ก็พอจะรองท้องได้อยู่นะคะ

Diablo Apricot Muesli Oat and Wheat Bar

Muesli bar provides numerous nutrients from grains. It offers a natural sweet taste from apricot. It’s enjoyable without having to add sugar. It provides 106 kcal and 1.7 of protein per bar. This will come in handy on a rush day. Diablo Apricot Muesli Oat and Wheat Bar can help relieve your hunger.

ซันคิสท์ถั่วรวมอบเกลือรสเค็มน้อย

การเลือกขนมทานเล่น ก็ต้องเลือกที่มีประโยชน์ค่ะ อย่างเช่น ถั่วต่างๆ เพราะถั่วเป็นแหล่งโปรตีนที่ดี และยังให้ใยอาหารสูงอีกด้วย ยิ่งเลือกซันคิสท์ถั่วรวมอบเกลือรสเค็มน้อย ยิ่งได้ประโยชน์เต็มๆค่ะ เพราะถั่วผ่านการอบ ทำให้ไม่มีน้ำมัน และยังมีเกลือน้อย ทานเพลินๆ ให้พลังงาน 170 kcal ต่อการบริโภค 30 กรัม

Sunkist Dry Roasted Light Salt Mixed Nuts

If you want to have a snack, choose a healthy snack like nuts. They’re a good source of protein plus they’re packed with fibers, especially Sunkist Dry Roasted Light Salt Mixed Nuts which are rich in nutrients. As the nuts are roasted and contain no oil. A little bit of salt added to make them unstoppably enjoyable. They provide only 170 kcal per 30 g.

ดัชมิลล์นมพาสเจอร์ไรส์โปรตีนสูงสูตรเวย์พลัสรสชาเขียวมัทฉะ

ทดแทนการดื่มน้ำหวานด้วยนมที่มีโปรตีนสูง เพิ่มเวย์โปรตีนให้ร่างกายได้ฟื้นฟูการบาดเจ็บด้วยโปรตีนที่ดูดซึมง่าย และเลือกชนิดที่ดื่มง่าย สะดวก ไม่ว่าจะอยู่ที่ไหนก็สามารถเติมโปรตีนให้กับร่างกายได้ เลือกดัชมิลล์ขวดนี้ ทานง่ายเอาใจคนรักชาเขียวมัทฉะ ด้วยโปรตีนสูงถึง 26 กรัม ที่มาพร้อมพลังงาน 240 kcal

Dutch Mill Pasteurized High Protein Milk Whey Plus Formula Matcha Green Tea Flavor

Let’s replace sugar intake with milk rich in whey protein. It will help restore your body because your body can quickly absorb this kind of protein. Choose the right whey-protein milk for yourselves. It’s very convenient as you can drink to add extra protein for body wherever you are. For green tea lovers, you can’t miss Dutch Mill Pasteurized High Protein Milk Whey Plus Formula Matcha Green Tea Flavor. It provides 26 g. of protein and 240 kcal.

อโวคาโด

อโวคาโดเป็นผลไม้ประเภทเดียวกับเบอร์รี่ที่มีโปรตีนสูง ย่อยง่าย และยังมีใยอาหารสูง เหมาะกับคนที่ออกกำลังกาย เพราะในอโวคาโดเป็นแหล่งของกรดไขมันดี ช่วยลดปริมาณไขมันเลวในร่างกาย และยังมีสารต้านอนุมูลอิสระ ช่วยป้องกันเซลล์ในร่างกายไม่ให้ถูกทำลายด้วยค่ะ

Avocado

Avocado is categorized into the same group as berry. It provides high protein and fibers plus it’s easy to digest. Avocado is perfect for health conscious persons as it is a good source of HDL. It helps reduce the amount of LDL and contains antioxidants which prevent cell damage.

เอททีเอทไข่ขาวต้มพร้อมทาน

พอกันทีกับการต้มไข่แล้วต้องทิ้งไข่แดงให้เสียของเปล่าๆ เพียงแค่มีเอททีเอท ไข่ขาวล้วนที่อุดมไปด้วยโปรตีน ปราศจากไขมัน วิธีทานก็ง่ายนิดเดียวค่ะ จะเลือกทานทันทีก็ได้ หรือจะนำไปอุ่นร้อนด้วยไมโครเวฟก็ได้เช่นกัน ให้พลังงาน 45 kcal และให้โปรตีน 10 กรัม สะดวกสบายเหมาะกับไลฟ์สไตล์ที่เร่งรีบของคนสมัยใหม่มากๆ

Eighty Eight Egg White

Stop wasting egg yolks just to get egg white. Your smart option is Eighty Eight Egg White which is rich in protein and fat-free. It’s convenient for you to eat as you can eat right after purchase or you can put it in microwave to warm it up a bit. It provides 45 kcal and 10 g. of protein. It’s very suitable for people in this generation with a busy lifestyle.

เอสเพียวอกไก่ลอกหนัง

ถ้าจะพูดเรื่องการทานกับคนออกกำลังกาย ยังไงก็ไม่พ้นการแนะนำให้ทานอกไก่ค่ะ แต่อกไก่ธรรมดาๆก็คงไม่พอค่ะ แอดมินขอแนะนำอกไก่เอสเพียวค่ะ เพราะเป็นไก่ที่ไม่ได้รับยาปฏิชีวนะ และสารเร่งฮอร์โมน ผ่านการเลี้ยงด้วยธัญพืชพร้อมวิตามินที่มีประโยชน์ ทำให้มีเนื้อที่นุ่ม น่าทาน ไม่แห้งฝืดคอ

S Pure Skinless Chicken Breast

Chicken breast is a must for gym goers. S Pure Skinless Chicken Breast is highly recommended because it’s free from antibiotics and hormone accelerators. The chicken is fed with grains and vitamins allowing it to produce a tender meat. You won’t feel parched after taking a bite.

ธรรมชาติเนื้อปลาแซลมอนนอร์เวย์สดแล่

แซลมอนเป็นปลาที่มีโอเมก้า 3 และโปรตีนสูง ซึ่งเป็นปลาที่ย่อยง่าย ทำให้ระบบการย่อยอาหารทำงานได้ง่ายขึ้น ร่างกายสามารถดูดซึมโปรตีน และสารอาหารได้ง่าย นอกจากนี้ยังมีส่วนช่วยในการควบคุมน้ำหนักอีกด้วย เนื่องจากโปรตีนในแซลมอนจะช่วยควบคุมฮอร์โมนความอยากอาหาร และยังมีแคลอรีต่ำ เหมาะกับคนที่ต้องการลดน้ำหนักสุดๆค่ะ

Thammachart Fresh Norwegian Salmon Fillet

Salmon is rich in omega 3 and protein. It’s easy to digest allowing your digestive system to work properly and your body can absorb and digest easier. Besides, it can control your weight as protein found in salmon helps control hunger hormones. It’s low in calorie and suitable for those who want to lose weight.

เมื่อรู้ประโยชน์ของอาหารต่างๆ เหล่านี้แล้ว ก็เลือกทานให้เหมาะกับความต้องการกันนะคะ เพราะการเลือกทานอาหารก็สำคัญไม่แพ้การออกกำลังกายเลยล่ะค่ะ

Now you know how nutritious these foods are, so choose your food wisely to accomplish your goals. Food is as important as exercise.

>>ช็อปสินค้าโปรตีนสูงเพื่อคนออกกำลังกาย<<

>>Shop foods for gym goers<<