กะทิมีดีกว่าที่คิด

ขึ้นชื่อว่าอาหารไทย อย่างแรกที่หลายคนนึกถึงก็คงจะเป็นอาหารที่มีกะทิเป็นส่วนประกอบ ไม่ว่าจะเป็นพะแนง ฉู่ฉี่ หรือมัสมั่น ต่างก็มีกะทิเป็นส่วนประกอบสำคัญทั้งนั้นค่ะ แต่เพื่อนๆ รู้มั้ยคะว่าจริงๆ แล้ว กะทิ ที่เราเห็นว่าทำให้อาหารมีความมัน หอม อร่อย กลับไม่ได้ส่งผลร้ายต่อร่างกายอย่างที่มักเข้าใจผิดกัน แต่กลับเต็มไปด้วยประโยชน์มากมายค่ะ

Talking about Thai food, the most essential ingredient would be coconut milk. Whether it’s curry, Chu Chee (red curry stir-fry) or Massaman (yellow curry), they all have coconut milk as one of the main ingredients. It’s true that coconut milk makes your food greasy but it doesn’t affect your health badly as you think. Actually it’s packed with nutrients.

- มีกรดลอริค ช่วยต้านไวรัส แบคทีเรีย และมีส่วนช่วยในการกระตุ้นระบบภูมิคุ้มกัน

- มีธาตุเหล็ก ช่วยป้องกันอาการอ่อนเพลียและโรคโลหิตจาง

- มีแมกนีเซียม ช่วยป้องกันโรคกระดูกพรุน และไขข้ออักเสบ

- มีสารต้านอนุมูลอิสระ ช่วยลดความเสี่ยงการเกิดโรคมะเร็ง

- ย่อยง่าย และช่วยลดการสะสมของไขมัน

- เป็นทางเลือกสำหรับผู้แพ้แลคโตสหรือนมจากสัตว์

- Contains lauric acid that helps prevent some viruses and bacteria and boost your immune system.

- Contains iron that prevents fatigue and anemia

- Contains magnesium that prevents osteoporosis and arthritis

- Contains antioxidants that lower the risk of cancer

- Easily digested and reduces fat accumulation

- A choice for people with lactose intolerance

แต่ก่อน เบื้องหลังการได้มาของกะทิกลับไม่ง่ายอย่างที่คิดค่ะ กว่าจะปอกมะพร้าว ขูดเนื้อออกมาคั้นน้ำ ต้องใช้เวลาหลายชั่วโมง กว่าจะได้แกงสักหม้อหนึ่ง แต่ในปัจจุบันมีตัวช่วยอย่างกะทิสำเร็จรูป ทำให้การทำอาหารไทยสะดวกและรวดเร็วขึ้นมากค่ะ วันนี้แอดมินนำสูตรการทำข้าวผัดแกงเขียวหวานเนื้อมาฝากกันอีกแล้วค่ะ ไปเข้าครัวกันเลย

It takes a lot of efforts to get coconut milk. You have to peel off the coconut shell then scoop its flesh out to extract its juice. It takes several hours to get just a bowl of curry. Luckily enough, carton coconut milk is available nowadays to make it more convenient and easier for you to cook. Today, we highly recommend our green curry fried rice with beef recipe. Let’s get cooking!

วัตถุดิบ

Ingredients:

► เครื่องแกงเขียวหวาน 1 ช้อนโต๊ะ (Green curry paste 1 tbsp.)

► กะทิ 1/2 ถ้วยตวง (Coconut milk 1/2 cup)

► เนื้อวัว 100 กรัม (Beef 100 g.)

► ข้าวสวย 1 ถ้วย (Cooked rice 1 cup)

► น้ำปลา 1 ช้อนโต๊ะ (Fish sauce 1 tbsp.)

► มะเขือเปราะ (Thai eggplants)

► ใบโหระพา (Thai sweet basil leaves)

► พริกชี้ฟ้า (Chilies)

► ใบมะกรูด (Kaffir lime leaves)

>>ช็อปวัตถุดิบเมนูข้าวผัดแกงเขียวหวานเนื้อ<<

>>Shop Green Curry Fried Rice with Beef ingredients<<

วิธีทำ

Instructions:

1.ใส่น้ำกะทิบนเตาจากนั้นนำเครื่องพริกแกงลงตามลงไปจนเกิดกลิ่นหอม คลุกให้เข้าเนื้อกันดี

Stir coconut milk then add green curry paste stir until it releases a nice smell.

2.ใส่เนื้อวัวตามลงไป ผัดจนเนื้อใกล้สุก จากนั้นให้ปรุงรสด้วยน้ำปลา

Add beef and stir fry until the beef is medium rare then add fish sauce.

3.ใส่มะเขือเปราะ พริกชี้ฟ้า และใบมะกรูดตามลงไป ผัดให้เข้ากันอีกครั้ง

Add Thai eggplants, chilies and kaffir lime leaves then stir them together.​

4.ใส่ข้าวที่เตรียมไว้ แล้วผัดจนน้ำแกงเขียวหวานเข้ากับข้าว จากนั้นตักใส่จานพร้อมเสิร์ฟได้เลยค่ะ

Add rice and stir until the rice and green curry are well-blended. Now your green curry fried rice with beef is ready to be served.

ในกะทิ 100 กรัม มีไขมัน 24 กรัม และพลังงาน 330-350 kcal

หากทานในปริมาณที่เหมาะสม ไม่ทานมากเกินไป กะทิให้ประโยชน์มากกว่าโทษแน่นอนค่ะ

100 g. of coconut milk contains 24 g. of fat and provides 330-350 kcal.

If you consume a right portion of coconut milk, you will get a perfect amount of nutrients from it.

>>ช็อปวัตถุดิบเมนูข้าวผัดแกงเขียวหวานเนื้อ<<

>>Shop Green Curry Fried Rice with Beef ingredients<<